Oslo igjen.

Jeg leser omtrent daglig om hva byrådet i Oslo foretar seg, eller legger planer for. Jeg vil ikke si at jeg er sjokkert, den tiden er forbi at politikere kan sjokkere, men jeg er overrasket. Og det blir jeg stadig vekk. Det siste nå er å skrote parkeringsplasser for å lage grønnsakhager. Dette for at flere skal benytte seg av sykkel. Nå er det nå en gang slik at mange mennesker ikke kan bruke sykkel. Det er en hel rekke årsaker til det. For eks.: fysisk skade, handicap, høy alder, man må ha med seg barn, er gravid osv. Eller kanskje man rett og slett skal på butikken for å gjøre ukens innkjøp. Prøv å sykle rundt med 3-4 bæreposer på sykkelen. Ja, ja, jeg vet at det finnes muligheter for ryggsekk sykkelvesker ol. Stakkars innbyggere sier jeg.

Nå har ikke jeg vært i Oslo på flere år, og jeg kommer i all fall ikke til å dra dit så lenge MDG får eksperimentere med sine ville ideer. Likevel, det er sikkert mange som er fornøyd, De har jo faktisk valgt inn disse folkene som ser på fremskritt som en uting. Mange steder i verden har de gjort smarte ting for å bedre miljøet i store byer uten at det går ut over innbyggernes bevegelsesfrihet.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.