Bråkebøttene på Lerkendal

Rolf FiskeRolf Fiske Innlegg: 17 mod
redigerte juni 26 i Fotball Norge

Eirik Horneland har sagt takk for seg i Rosenborg, Trond Henriksen tar over midlertidig, RBK taper kamp etter kamp, "gamle helter" herjer i kulissene?

Hva er det som skjer på Lerkendal? Er fyrtårnet i norsk fotball i ferd med å miste grepet?

Var det riktig at Horneland gikk? Er Henriksen riktig mann for RBK? Og sist, men ikke minst: Hvem er den riktige treneren til å ta over den trønderske storheten?

Kommentarer

• Oscar GreveOscar Greve Innlegg: 1

Finnes det ikke journalister igjen i Norge. Som forklarer, setter sakene i sammenheng osv. I dag er de mer opptatt av at trenere får sparken enn de som har ansatt treneren. I gamle dager drev journalister folkeopplysning i dag er det reineste klikkononani. Kan jo ikke være veldig tilfredsstillende å være prostituertt.😘

• Rolf FiskeRolf Fiske Innlegg: 17 mod

Jeg er nok ikke helt enig med deg. Jeg tror det er viktig å komme med nyhetene, og heller forklare i en annen artikkel. Nåpr det gjelder turbulensen i RBK, så synes jeg mediene både brakte nyhetene og kommenterte. Valg av trener er avgjørende for en klubb. Det er treneren som skal gjennomføre logistikk, trening og systemforståelse. Makter ikke treneren dette, så taper laget.

Sammenhengen mellom trenervalg, taktisk valg og valg av spillere til å gjennomføre systemet er avgjørende foir å lykkes.

Jeg mener at medienes fokus på dette er folkeopplysning. I minste fall nyttig infor til de som er veldig opptatt av fotball.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.