Corona

Geir Ragnar HalsGeir Ragnar Hals Innlegg: 1

Takk for at vi denne gangen bare fikk en uskyldig Coronavirus.Bare 80 000 døde og flere millioner syke og milliarder i utgifter for verden.Ingenting,ingenting, et lite pust i sivet og en minimal forsmak for det som kan skje dersom dette hadde vært en alvorlig sykdom eller hendelse.Tenk dersom dette hadde vært en like smittsom sykdom som f.eks miltbrann,eller en svinepest som er like dødelig dvs nesten 100%.Dette er det som skjer hvis en ikke har respekt for natur, dyr,mennesker eller verden.Vi har fått som fortjent.En flaggermus,beltedyr.slange eller skilpadde hører hjemme i naturen IKKE på en eller annen idiots tallerk.Indianeren sa for sikkert 100 år siden;Når alle hjortene og bisonene er vekk og skogen er brent(laget til palmeoljeplantasje)og fisken er død vil menneskene se at vi ikke kan spise penger.Jeg er sikker på en ting ,dette kommer til å skje igjen, og da kan det kanskje være en alvorlig pest ,ikke et" uskyldig"coronavirus som bare har skyld i noen titalls tusen dødsfall!

Kommentarer

• Frede FarsundFrede Farsund Innlegg: 1

Sa virkelig en indianer det?!

Er du sikker på at han ikke sa at vi ikke kan spise bitcoin?

• Per WatnePer Watne Innlegg: 15
    redigerte april 9

Problemet er overbefolkning og det faktum at FN nekter å adessere dette. Og idiotiske kommentarer da...

• Alessandra ChavesAlessandra Chaves Innlegg: 1

Hei dere! God Påske. Jeg har en sønn på 18 år og en datter på 13. Sønnen min går på 3. trinn på VGS. Som regjeringen har bestemt, 3. VGS kommer tilbake på skolen den 27. april. Både jeg og min sønn lurer på om hvis han er ikke enig at det er trygt å komme seg ut hjemmefra nå, kan han bestemme å fortsatt ha undervisningen hjemmefra i stedet for å komme tilbake til skolen i perioden? Samme gjelder min datter. Hvis regjeringen bestemmer at 8. trinn skal også tilbake til skolen før sømmer, kan jeg som foreldre ta ansvar for at hun skal fortsatt gjøre alle oppgavene hjemmefra? Jeg følger med antall personer smittet i Norge hver dag, jeg selv kalkulerer hvor mange % ble smittet per dag ( sammenlignet med dagen før) og det ikke stemmer at det har vært noen dag som ble mindre enn 1%. Jeg jobber hjemmefra og kan fortsatt gjøre det. Alt har fungert super bra med både min sønn og min datter når det gjelder hjemmeskolen i mars. Jeg ser ikke noen mening i å ta risiko i å sende barna til skolen bare til mai måneden, når skolen slutter i juni. Som min sønn sa: "Mamma, selv om de skal kanskje si at elevene skal sitte på klasserom med nok avstand fra hverandre, hva om bussen? Jeg må ta bussen til å dra til skolen. Hvordan skal jeg holde avstand fra de andre hvis det er folk i hele bussen?" Spørsmålet er: Hvis folk er ikke enig med det som regjeringen har bestemt, kan elevene (og foreldrene) bestemme at de vil ta resten av skoleåret hjemmefra? På forhånd, takk for at dere åpnet debaten om en så viktig sak.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.