Er Islam ein ekte eller falsk religion?

Martin2_Martin2_ Innlegg: 6

Islam bygg på Koranen, ei bok dei påstår er kopi av Moderboka i Allah sin himmel over dei 7 vanlege himlane, og så perfekt og feilfri at perfeksjonen er prov for at den er frå ein gud. Den er send ned til alle profetar, innkludert Jesus. Men boka er så full av faktidske feil ingen gud viile gjera, at feila åleine provar boka ikkje er ord frå ein gud = den er oppdikta av nokon, truleg av Muhammed.

Er då Islam eigentleg ein religion?

Kommentarer

• bård langsethbård langseth Innlegg: 1

Alle religioner er falske. De fleste vil nok mene det motsatte. Dette skyldes at barn blir preget med informasjon fra de er små. På den måten vil det bli integrert som en sannhet

• Per Roger RunnePer Roger Runne Innlegg: 8

Hva er dette for et tullete spørsmål? Om Islam er en falsk religion så må det vel finnes en ekte religion også, ikke sant? Jeg har en følelse av at du tenker at du vet hvilken som er den rette, men sett at du tar feil? Hvem kan si hva som er riktig basert på en bok skrevet av mennesker for lang, lang tid siden? Alle mener at deres religion er den riktige, og for dem er det kanskje det. På den annen side, en religion som innebærer at de som ikke tror bør drepes er neppe instigert av en god Gud. I så måte har de store religionene noe å svare for. Det som betyr noe er hvordan du ter deg som menneske og hvordan du forholder deg til dine medmennesker. Er du falsk eller ekte?

• Frida Volden EnghFrida Volden Engh Innlegg: 3

Ingen religioner er ekte, eller falske! Fordi noen er Islam den rette religion, mens andre er kristne. Noen tror på jødedommen, og noen er buddhister. Men den som har flest tilhengere, er muslimske, jeg og mange andre tror ikke på noen guder, men i mine øyne er alle religioner de samme!

• Jack H KehusJack H Kehus Innlegg: 2

Islam er overhode ikke en religion, men en rettledning om hvordan islamister skal forholde seg til oss vantroende.

Det finnes mange gode muslimer som aldri har opplevd det som enkelte verdensdeler får oppleve...som Norge, Danmark og Sverige!

https://www1.cbn.com/cbnnews/world/2015/april/ex-muslim-koran-revealed-a-religion-i-did-not-like/

• Førjus WærstadFørjus Wærstad Innlegg: 8

Alle religioner er fiksjon, så ja det er en religion.

Dessverre så er islam en av religionene som har mest terror og diskriminering tilknyttet seg, så det er den religionen jeg misliker mest. Sier ikke at det er galt å være muslim, men det er tydelig at det er noen indre problemer med den religionen når vi sammenligner den med feks buddhisme.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.