Grafen som bekymrer Tegnell

Erling ErvikErling Ervik Innlegg: 24

Anders Tegnell skal i følge en artikkel i Dagbladet i dag være bekymret for at mange i 20-årene blir smittet i Sverige nå.

Det er ganske naturlig at ungdommen vil ha det litt "mer som vanlig" om sommeren, og flørter litt og er nærmere andre enn det de har vært tidligere utover våren.

Men er det egentlig noe å bekymre seg for? Disse i den aldersgruppen får jo stort sett bare milde symptomer og bare et fåtall blir noe særlig syke. (Ja, jeg vet det finnes unntak.) Og dersom det er slik at man blir immun, i hvert fall for en tid, etter sykdommen. Så burde det vel være bra for alle?

Eller hva mener du?

Kommentarer

• Eivind DaljordEivind Daljord Innlegg: 14

Selfølgelig er det noe å bekymre seg for selv om de unge ikke får noe særlige symtomer eller plager men jo flere unge som er smitte værre blir det for resten av befolkningen siden de unge ikke bare omgås unge men også besteforeldre og andre som er eldre en dem og som derimot kan faktisk dø av dette så ja det er meget bekymringsfult.

• JamesJames Innlegg: 1

Corona er kommet for å bli, det må vi alle bare innse.

Jeg blir frustrert over å se mange gi f.... n i smittevern. Er selv i risikogruppen, har hjerte og nyresvikt og nærmer med 63 år. Ved at mange nå gir blaffen, er mange i risikogruppen i en farlig situasjon.

Skal jeg isolere meg hjemme fordi mange ikke bryr seg om smittebegrensning?

Vi har alle nå en dugnad å gjøre. Vi skylder hverandre dette. De eldre, syke, barn og ungdom må bli ivaretatt.

Slik jeg ser det burde regjeringen holdt igjen litt lenger enn den gjorde, da hadde kanskje spredningen vært mye mindre.

Til slutt. La oss ta vare på hverandre slik at ingen av våre kjære blir syke. Det er kanskje lett å si, men med avstand, god håndhygiene og det å holde seg unna store ansamlinger vil kanskje medføre at smitten kommer under kontroll igjen.

• GBA GBA Innlegg: 2

Helt enig.Det er utrolig tankeløst og egoistisk å gi blaffen i smittevernregler, bare fordi en regner at en selv ikke er så utsatt om man i værste fall skulle bli smittet.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.