Ferie i 2020

Gard KarlsenGard Karlsen Innlegg: 2
redigerte april 9 i Reise

Med coronavirus som sprer seg over hele verden, vil det kanskje bli vanskelig å reise som vanlig i 2020. Hvor hadde du tenkt å reise på ferie i 2020? Tror du fremdeles at du vil kunne reise? Eller kommer du til å satse på en Norgesferie istedet?

Mvh

Gard

Kommentarer

• Geir JohansenGeir Johansen Innlegg: 1

Det blir norges ferie. Norge er et utrolig flott ferieland med en varierende vakker natur du ikke finner noen andre steder i verden. Mye av det ser du på nettsiden www.goto-norway.no. Både natur, severdigheter, byer og steder med masse bilder og info. Nyt ferien i i et flott og variert land :-)

• Erik SteinslandErik Steinsland Innlegg: 24

Om ikke jobben lager restriksjoner på ferie grunnet korona. Så vil jeg ikke ta ut ferie før oktober.

Om det da enda ikke er mulig å reise ut av landet, så tar jeg ferien hjemme i stua.

• Frank OlsenFrank Olsen Innlegg: 3

Jeg hadde flybillett til Kreta 18. April 😪 Dette flyet er nå selvfølgelig kansellert.

Jeg skulle være der nede til uti oktober en gang og leie ut ferieleiligheter. Nå er det helt uvisst når jeg kan reise, men de greske myndighetene regner med at man kan komme i gang med turistsesongen rundt 1. Juli. 😎Så nå er det bare å vente og se hva som skjer framover....

• Lars SteinslandLars Steinsland Innlegg: 3

Vaksine kommer tidligst etter vanlig ferie. Tipper rundt Oktober/November.

Så sein ferie kan jeg ikke ta, grunn skole. (barna)

Og jeg er søring. Så halve Norge er jo i praksis stengt for oss. Jeg tviler på at Nordland og de fylkene/kommunene der er villig til å åpne for ett Norge før vaksine og medisiner er klart.

Dermed blir det vestlandet. Som også har kommuner som er "stengte".

Dermed blir det Bergen ferie i år.

• Kaja Graff HusterKaja Graff Huster Innlegg: 8

Hvorfor holdes ikke reiseselskapene ansvarlig når en epidemi er under utvikling i målområdet uten at reisen avlyses? Jeg antar at flere deltakere på pakkereiser til både Østerrike, Italia og Spania er blitt smittet og har tatt med seg sykdommen hjem til Norge. Folk reiser fordi reiseselskapene nekter å refundere reiseutgiftene dersom man selv avlyser sin reise. Reiseselskapenes holdning er helt uansvarlig, umoralsk og grisk.

Geld regiert die Welt! Penger regjerer verden!

Enig.

Reiseselskaper og flyselskaper sutrer fælt nå og ber om krisepakker.

Men ser ikke ut til att dem betaler tilbake for tjenester dem ikke gir. Og de få som faktisk svarer kommer med bare svada. Selv reiser dem kansellerer ser det ikke ut for att dem tilbakebetaler..

Reiseforsikringen ser ut til å ha null verdi (selv om det hentydes og loves annet)

Regjeringens lovnad om kompensasjon til helsearbeidere. Ser ut til å værra rein valgflesk.

Men for min del, så er det noen få som skiller seg ut... Disse trur jeg vil merke det i etterkant, da jeg vil anta att folk har såpass vett i hue att dem benytter de reiseaktørene som ordner opp ordentlig.

Liker å tru nå att kunder tar en oppvask med selskaper etter dette. Og tenker på hvordan div selskaper håndterte dette, og dermed tar det til vurdering ved bestilling av reise og hotell.

• IdentifisertIdentifisert Innlegg: 7
    redigerte april 12

Norge er spekket med fine opplevelser og veldig varierende omgivelser av by og natur, så jeg skal fremdeles holde meg i norge på ferier, men kanskje ikke reise så langt før landet er friskmeldt igjen. Forsiktighetsreglene huskes og leves.

• Frank OlsenFrank Olsen Innlegg: 3

Greske myndigheter ser nå for seg at de skal åpne for turister fra noen land i juli:

https://flysmart24.no/2020/04/26/vil-apne-syden-sesongen-i-juli-for-besok-fra-noen-land/

For mange av oss er det litt vanskelig å betale en ny ferie i ett av verdens dyreste land, når vi har mistet en ferie vi har betalt for.

For oss er det ikke mulig med ferie i år, spesielt ikke i Norge.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.