Innreisekontroll

Jeg kjører taxi og igår kjørte jeg ett eldre ektepar som kom fra Malaga. De skulle fra Gardermoen til Oslo. Jeg spurte dem om hvordan kontrollen var på Gardermoen? De sa at den eneste de snakket med var han de viste passet til, de ble ikke spurt om hvor de kom ifra og heller ikke fortalt at de måtte oppholde seg i 10 dagers karantene. INGEN KONTROLL PÅ LANDETS STØRSTE FLYPLASS. Er det noe rart at vi får en oppblomstring av smitte i landet? Hvor er FHI? Det hjelper ikke å stenge alkoholservering kl 24, når hvem som helst kan komme inn i landet med smitte. Jeg kan ikke reise over grensen 1 time uten at jeg må 10 dager i karantene, mens hr/fru X kan komme inn uten å bli kontrollert. Hvor er logikken? Erna og Bengt?

Kommentarer

• Lars MoanLars Moan Innlegg: 24

Amen. Nei, fly er noe spesielt, vettdu. Har du vært oppe i et fly, da har du vært nærmere Gud. Da er du Coronafri. Men har du oppsøkt utlandet via landeveien, f. eks visitert Sverige. Nei, fy! Da er du smitta. Sånn er det bare. Flyvende er uskyldige, mens de landeveisfarende er kriminelle.

• Tord KarstadTord Karstad Innlegg: 5

Hei Herr X! 🙂 Og takk for sist på Stortinget ved briefingen høsten 2018 ( tror jeg ). Et viktig anliggende som du kanhende kan hjelpe med selv og via kontakter i deres eksregjering. Vi har to polske besteforeldre som har bestilt billetter for lenge siden til oss i Norge for å besøke oss og våre barn her på Nesodden. Nå er det blitt innført en komplett idiotisk ordning der selv med negativ Coronatest disse må være 10 dager/døgn på Coronahotell, og endog må blekke 10000NOK for dette, en formue i Polen og dyrt nok her. Ordningen er ren idioti ettersom arbeidstakere fra Polen som har eget rom her i Norge ikke må på Coronahotell, mens besteforeldre får ødelagt Julen pga dette. Hvor er logikken, og dette med negativ Coronatest, som også må betales privat i Polen om man ikke har åpenbare symptomer på Covid-19... 🤪. Kan dere i parti Y legge dere i selene for å påvirke regjeringen til å oppheve denne idiotien. Du kan gjerne viderelede denne meldingen. Også med mitt navn... God Jul! Hilsen Tord Karstad

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.