KRF og stortingets flyktningefangst i Middelhavet’s Moria.

KRF og stortingets flyktningefangst i Middelhavet’s Moria

KRF spiller sjakk, men de kan jo ikke begynne med en rokade i sitt flyktningespill.

«Bønder i spillet» er de små barna, men de blir vel snart bondeoffer i møte med norsk barnevern.

Først og fremst bør vi vite at Moria-leir ligger på øya Lesvos, gresk øy, men helt opptil Tyrkia, og er et evig stridsspørsmål. Så antatt alle de som er i leir har kommet via Tyrkia. Det går ferje fra Byen Ayvalik til Lesvos og retur, men noe innstilt om dagen grunnet Corona. Stor by, ledige hoteller. Billig.

Det saken gjelder er å ta imot «kvoteflyktninger», barn og barnefamilier. De skal det de benevner som å re-lokalisere de som er i en flyktningeleir på Lesvos i Hellas.

Å re-lokalisere er vel et annet ord for å flytte noe (noen) fra et sted til annet- frivillig eller ufrivillig. Men da er de menneskene som er kommet fra forskjellige andre land rundt omkring i verden, og har havnet i en leir i et Middelhavsland; = re-lokalisert. Og så er det på’n igjen.

Men hvem er da de som skal komme hit, og hva er planen? F.eks. foreldreløse barn, og som norsk barnevern skal ta seg av??  Det bør man ikke si til en greker eller tyrker.

Og disse familiene som vises på bilder. Man må jo være oppmerksom på at det er en stor mulighet for at de har kommet med fly fra et midtøstenland som nekter en retur fordi «ikke lenger har pass». Om så er kan antatt Norge i forståelse med Tyrkiske myndigheter få utstedt et gult nødpass for en del, og derav kunne bli overført til et Hotel i Ayvalik. Hotellrom/seng og frokost m/Wifi, alt fra kr. 180 og oppover. Dette må jo bli en fordel for overføringsflyktninger eller migranter. Språk, kultur, skoler, sykehus, osv. Det må bare organiseres.

Den norske snillisme-prisen, uten mål og mening blir noe helt annet ganget med 30 år og full pensjon fra 1. dag.

Frps Helgheim tar opp dette med kvoteflyktning i VG, men la oss lage et korrekt utgangspunkt i diskusjonen.  

Overføringsflyktning = (omdirigering Kvoteflyktning).

En overføringsflyktning, også kalt kvoteflyktning eller FN-flyktning, er en flyktning som ikke kan reise tilbake til hjemlandet sitt eller få opphold i. Jeg kaller det «flytte et problem uten endelig løsning».  Og det å flytte på noen, - men hvem sjekker de, hvem er de – de som skal komme?

Det er uendelig mange skjær og overraskelser i dette farvannet, og til eksempel; vi fikk jo i 1991 Krekar via dette og en del årlige uforutsette utgifter. Med han er det fortsatt uvisst med «No-return».

Andre har vært positivt å få innrullert, som Salum Ageze Kashafali fra Kongo som ble verdensmester for oss på 100 m  i Para-VM i friidrett 2019.

Det kanskje KRF og Ropstad antatt ikke tar i betraktning er det nye regnestykke med å hente ut 3000 fra Moria-leiren. Det største problemet er vel at i disse tider ikke lenger finnes uendelig med ressurser, og at egne vanskeligheter kan bli så overveldende at det simpelthen ikke er plass til andres. Det er altså ikke lenger så lett å se på omgivelsene som i vårt Bakvendt-land hvor alt er koselig bare man er snille mot hverandre. Uten at vi har denne illusjonen er så vel overførings- og migrasjonsaktivismen som verdt null og niks.

Jeg ser også problemet dithen at nå må det skapes 240.000 nye arbeidsplasser – iflg «Erna» idag, men det forstår vi at blir en antatt umulighet. Vi kan med andre ord ikke opprettholde vår standard som før i lang fremtid. Og hvem skal disse 3000 skyve ut. Spør ungdommen. Men da Frp’s Helgheim i kommentar til Ropstad’s «lokaliseringsproblem» skriver; Sitat: «vi har store økonomiske problemer og folk får ikke ivaretatt sine behov og rettigheter»: da er det grunn til å reagere for oss på den nedklippete grasrota-tilværelsen for pensjonister; og med tanke på hvem som skal betale kalaset så foreslår jeg:  Stortingsrepresentanter, regjering og alle med digre årlige lønnsforhøyelser, noen ganger likeså mye som en minstepensjonist får nto pr år.🕵️

Takk for innlegg.

Kommentarer

• Børre Bjerkland Børre Bjerkland Innlegg: 115

Skandale ..

Vi bør ikke hente noen som helst i fra denne leieren, de bør sendes hjem der de kom i fra

• Arild NålbyArild Nålby Innlegg: 9

Akkurat det er vanskelig @Børre Bjerkland ; å sende de "hjem". Man vet vanligvis ikke hvor de kommer ifra, og det er en ni-tidig jobb å finne ut hvorfra siden passet er det første som blir kastet i håp om å bli flyktning i stedet for å være en vanlig migrant. Kanskje et fåtall har et pass. Men siden det er slik så er mitt innlegg et forslag å jobbe med, i stedet for å sende de voksne "søkere" til en ny leir som såkalt "overførings-flyktning", så viser jeg til at det er rimelige muligheter ved å benytte ledig hotell-kapasitet ganske nære i byen Ayvalik i Tyrkia, - noen timer unna med turistbåten. Jeg har nevnt prisene, men det ser jo ut til at det har "gått politikk i det" med at "de skal/MÅ heim" til Norge- dyrest mulig over tid- og hvor likesinnede faktisk i dag blir kastet ut fra kirkeasyl. Når det gjelder de små barna det er snakk om så tror jeg at de får bedre hjelp om vi støtter opp om SOS Barnebyer i stedet for å la de få en skjebne med norsk barnevern. Men at politikere velger den dyreste og vanskelige veien, det er en ganske sikker på. Dessuten vil ikke en total-regning for dette merkes hos disse på Tinget, som bare sender en ny reiseregning for tur til Oslo og retur, selv om de har hybel-leilh. der. Trekk de i Stortingslønna, så blir det slutt med slike ugjennomtenkte. planløse opplegg uten at det ikke vises til at DET FINNES ALTERNATIVER, hvilke jeg viser til i mitt innlegg.

• Arild NålbyArild Nålby Innlegg: 9

Fra dagens Dagblad: Antatt årsak til press for å ta imot, LES;

Norske hotell og reiselivsbedrifter står tomme.

Det er så, men til hvilken pris- på andres bekostning. Les et avsnitt av mitt innlegg:

"Om så er kan antatt Norge i forståelse med Tyrkiske myndigheter få utstedt et gult nødpass for en del, og derav kunne bli overført til et Hotel i Ayvalik. Hotellrom/seng og frokost m/Wifi, alt fra kr. 180 og oppover. Dette må jo bli en fordel for overføringsflyktninger eller migranter. Språk, kultur, skoler, sykehus, osv. Det må bare organiseres."

Dette er elementært. Bruk et regneark. Man kan hjelpe mange flere på den måten. Videre sikrer man seg at vi ikke får dette problemet med OKTOBER-"barn på 25 år" igjen. Dessuten hvordan vet man at disse Afghanske unge menn ikke var med som vervet i Irans "Assad-styrker". Noe som de var nødt til for å få opphold i Iran. Papirer er nok borte, men kan sjekkes med Iran.

En annen ting som blir fortalt av de som bodde i leieren. Brannen var påsatt flere steder, nettopp for å slippe å oppholde seg der. Dette minner litt om unger som ikke får viljen sin, da det blir det; JEG SKAL. JEG VIL. ...

Vi re-lokaliserer problemer igjen, og som oftest blir vedvarende. Har vi så god råd?

• Tord KarstadTord Karstad Innlegg: 3

KRF KRF KRF!! ROPSTAD ROPER IGJEN!!

Ropstad vil blokkere for et viktig budsjett midt i tunge tider for landet. Du skal elske din neste, (ikke din fjerneste) er det som står i Bibelen. Et lite parti av softie-kristne er i ferd med å prioritere flyktninger (jeg har intet mot disse!) over sine landsmenn og -kvinner. I tillegg føler han nok et agg mot mer svenskehandel fordi han kun koser seg med solbærsaft sammen med sine partifeller. Ta deg sammen mann! Dere er under sperregrensen! Det var tider da dere var kristenkonservative, nå vil dere smiske dere inn hos AP, SP (nå altfor venstrevridd) og Venstre pluss (Gud forby) MPG. Ta opp kampen for mer nestekjærlighet i Norge blant dine naboer (nei, ikke AP, SP og Venstre og MPG. Det er flere fornuftige blant Høyre og FrP og i høyrefløyen i AP og SP enn hos dere. Skjerp dere eller tap ethvert sete i Stortinget. Finn sammen og godkjenn budsjettet! Slutt å rope fra Lilleputtlandet i vårt politiske landskap. Før alle gjenværende emigrerer til naboene...

Hilsen Tord Karstad (tidligere KrF-velger)

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.