Overskrifter jeg aldri klikker på. Av prinsipp.

"Raser etter dette". "Raser, har fått nok", Bombegruppa på vei". "Dette lønner seg ikke". Kamp mot klokka". På Dagbladets lokkesider trenger man ikke lete lenge for å finne slike overskrifter. Disse er faktisk fra i dag, Jeg tror nesten vi må kåre Dagbladet til avisa som Alltid er Foran når det gjelder åndssvak journalistikk på sine egne nettsider!

- Men dette er jo bare lokkemat som skal friste dere som ikke betaler for god journalistikk til å prøve Dagbladet, kan avisa forsvare seg. Vel, da må jeg si at denne lokkematen er usedvanlig smakløst presentert. Disse overskriftene blir bare eksempler på hvilken retning mye av dagens journalistikk utvikler seg. Det gjelder særlig avisas forsider, som også skal ha denne ekstreme lokkemateffekten.

jeg merker at selv min gamle datamaskin reagerer. Før stupte den direkte til Dagbladets nettsider når jeg tastet "da". Nå venter den litt nølende til jeg har tastet "dag". Da velger maskina resolutt Dagsavisen.

Sånn går det. Dagbladet kan sikkert påvise at disse overskriftene på nett virker. Man trenger ikke en gang journalister til å lage dem!

Kommentarer

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.