Fineste strand?

Gard KarlsenGard Karlsen Innlegg: 2

Hva er den fineste stranden du har vært på? Post et bilde av den og skriv litt om plassen.

Jeg kan begynne med et bilde av Freedom beach på Phuket i Thailand. Da vi var der ifjor, virket det ut som om de resorts og restauranter som har vært der var stengt. Dermed var det bare noen få mennesker på stranden.

Kommentarer

• Frank OlsenFrank Olsen Innlegg: 3

Her vil jeg presentere ikke mindre enn tre strender på mitt andre "hjemsted" Kreta. Jeg er vanligvis på Kreta hele sommeren der jeg leier ut ferieleiligheter.

Den første stranden er Balos-lagunen som ligger helt nord-vest på Kreta. For å komme dit må man enten kjøre 8 km på en forferdelig grusvei og så gå et par km ned en lang bratt bakke. Eller man kan ta båt fra Kissamos og nyte en fin sjøreise rundt nordvestspissen av Kreta. På båten kan man kjøpe mat og drikke, og gå om bord igjen når man ønsker.

Den neste stranden er den vi liker best, nemlig Falassarna. Denne ligger på vestkysten, noen få km lenger sør enn Balos. Hit kan man kjøre selv, eller ta rutebuss som går noen ganger hver dag. Lang strand, finkornet sand, ikke så langgrunt. En del bølger rett som det er, stranden ligger rett mot havet vestover. Det er to store tavernaer og alltid nok solsenger. Fra tavernaene serverer man mat og drikke ned til gjestene på solsengene. veldig fint å sitte på tavernaene og spise lunsj.

Den tredje stranden er vel den som er mest kjent på Kreta, og den alle bare MÅ besøke når de er der; Elafonissi. Dette blir ofte kalt Europas svar på Maldivene. Veldig langgrunt, fløyelsmyk sand med rosa skjær av knuste skjell, skjermet mot bølger, men dessverre som regel overfylt. Her lønner det seg å kjøre selv og være tidlig ute. I 11-tida kommer det et hundretalls busser fra hele nordkysten med tusenvis av gjester fra alle hotellene der. På stranda er det to små tavernaer / kiosker som selger litt mat, is, kaffe og brus / øl.

• Rolf FiskeRolf Fiske Innlegg: 17 mod

Stranda i Hua Hin er fantastisk. Både for kitere og vandrere.

• Erik SteinslandErik Steinsland Innlegg: 24

Phuket syns jeg er fint, helt på høyde med Filippinske steder.

Det er mange enkelt strender over hele verden som er fine.

Men generelt syns jeg ikke bystrender er så fine som de litt øde. Selv om det er mange fine bystrender også.

Siden Phuket er representert i tråden, tenker jeg finner frem noe fra Filippinene.

Dette er Borakay før oppryddingen.

Hopper så til

Bolinao (noen år siden ser dere)

Så til

Panglao (Litt skuffet egentlig). Men fortsatt verdt å få med seg

• Hilde SchjerveHilde Schjerve Innlegg: 1

Lac de Passy, 30 minutter kjøretur fra Chamonix, Frankrike. Fjellmassivet Mont Blanc i bakgrunnen. Vakkert💙

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.