200 i karantene etter stor fest..

Forsøker å forstå hvorfor disse stor festene fortsetter å bli arrangert.. Jeg forstår behovet for å herje å slå seg løs, men er det virkelig nødvendig å arrangere en fest å eventuelt la antallet deltakere utvikle seg til så store tall? Jeg mener ikke alt ansvaret havner på de som arrangerer om det skulle være en arrangert event eller en hjemme fest. Jeg mener ansvaret ligger like mye på deltakere som arrangør.

Er ikke oppdatert på hvilke restriksjoner Oslo kommune har lagt ned som fortsatt er gjeldende. Med tanke på utviklingen og spredningen så burde denne hendelsen ansees som ett brudd på smittevernsloven?

Dette fortsetter og fortsetter, er det ikke på tide å faktisk ilegge straff til de som arrangerer og deltar på fester/arrangement som er i strid med de gitte restriksjonene? Eller har det allerede blitt gitt straff for slike hendelser? Jeg vet enkelte som har brutt karantene regler har blitt ilagt forelegg men har ikke lest om noen i ett eksempel som dette som har blitt straffet.

Er Jeg helt "out of line" som ønsker å se arrangører og deltakere av private arrangementer/samlinger av folk bli ilagt staff dersom det er i strid med dagens gjeldene restriksjoner til hensikt for å sette en stopper/forhindre fremtidige brudd av restriksjonene?

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.