Slutt på håndhilsing -riktig?

Rolf FiskeRolf Fiske Innlegg: 17 mod

Ser at selveste Trumps helserådgiver sier at verden skal slutte å håndhilse. Heller bukke, si hei eller nikke. Er dette å gå for langt? Ser også at noen utfordrer uttalelsen. Hvordan bør vi hilse på hverandre fra nå og framover? Var vi uforsiktige i tiden før coronapandemien? Overdriver Trumps helserådgiver. Er vi blitt hysteriske? Ja, hva mener dere på dette forumet?

Kommentarer

• IdentifisertIdentifisert Innlegg: 7
    redigerte april 12

Nei, det er ikke hysterisk. Personlig ønsker jeg dette velkommen. Overhyggelig, repeterende hilsing og halv eller hel kroppsklemming spesielt, er over alt og går altfor tett inn over mine privatgrenser, så jeg skal fortsette å si hei, nikke evt. bukke på litt avstand og det får holde resten av mitt liv. Endelig er det lov å ha litt etterlengtet avstand i verden. Jeg ønsker ingen kroppskontakt når jeg skal si hei.

• TommyTommy Innlegg: 6

Håper vi slutter å håndhilse. Hilsen antisosial germofob :)

• Sofus EddySofus Eddy Innlegg: 1

Jeg tenker at man kan bli for hysterisk, men da tenker jeg ikke spesielt på det med håndhilsing. Nå som man har en pandemi gående, skal man selvfølgelig ta hensyn til hverandre. Men om man er sammen og holder avstand så tror jeg ikke det gjør noe. Man kan feks være sammen ute å grille, drikke kaffe osv. Greit at det en periode er nedstemt for å få kontroll på Coronaen, men bør ikke vente for lenge med å åpne. Ved å ha tiltak for lenge kan folk bli sløve. Da er det eventuelt bedre å endre på tiltakene å gjøre andre ting.

• Lars randbyLars randby Innlegg: 12

Vel spørsmålet er hvor lenge vi har holdt på med håndhilsing og hvor lenge det har fungert helt utmerket. De fleste av oss forstår vel at vi ikke bør håndhilse i ulike situasjoner og i disse virustider er virusoverføring en god grunn til ikke å håndhilse. Men det gir etter min mening ingen god grunn til å ikke håndhilse etter at denne hendelsen er over.

Men om noen ikke lenger ønsker å håndhilse er det greit for meg. Det vil dog være på sin plass at de så forklarer hvorfor. Dette fordi det å ikke håndhilse i den kulturkretsen vi tilhører også kan oppfattes som en demonstrasjon på at man ikke liker vedkommende men nekter å håndhilse på. Det vil være synd om denne muligheten til å fysisk vise avstand blir borte.

• Eivind DaljordEivind Daljord Innlegg: 14

Jeg tror hånd hilsning ikke er noen fare hvis det er smitte må det inn i munn eller lignende så lenge smitten er på hendene ser ikke jeg noen fare etter det jeg forstår av helsetilsynet er vel derfor man for beskjed om å vaske hendene med såpe og vann for å bli kvitt eventuelt virus på hendene?? men man må ikke gni seg i øyner eller ta fingrene i munnen eller lignende da. Som regel vasker jeg både hender og ansikt i samma slengen!

• Florian GutbierFlorian Gutbier Innlegg: 11

Jeg lure på .. hvorfor kan vi ikke bare alle bruker antibak etter håndhilse til noen ? ... Teoretisk set så er jo dette like godt som ikke håndhilse

• Eivind DaljordEivind Daljord Innlegg: 14
    redigerte mai 2

Og det er hyggelig å håndhilse det er noe som gjør at man føler seg bedre syntes jeg så jeg vil ikke slutte med det hvis det er mulig. Jeg syntes disse corona tiltakene begynner å gå vel langt folk vet nå etter ukevis med mas om avstand osv osv folk "vet" hva de skal gjøre nå.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.