TT kort/handikappet/familie

Ja jeg har ttkort og brukt det flittig når det er mørkt, under nedstengning av landet vårt, når vi skulle gi plass til skoleelever, og når det er så fult på buss, trikk eller T-banen, og jeg ikke orker å stå over mere enn 3-4-5 avganger om gangen for å holde avstand!

Jeg bruker munnbind hele tiden jeg reiser, det er ikke derfor jeg står over, det er mange ganger så fullt at det kun er plass til meg og jeg må ha med rullatoren..

Jeg bruker rullator og markeringsstav, pga halvsidig lammelse og halvblind etter 16 hjerneslag for snart 2 år siden!

Ja, jeg kan gå litt, ja, jeg ser litt!

Og jeg elsker å være sammen med barnebarna mine, og da må jeg dra til de, fordi mor og far jobber og de tørr ikke slippe barnebarna på T-banen ennå, en på 5 og en på 1!

Men nå kan jeg ikke dra dit mere, TT-kortet er tomt!

Hvorfor kan ikke vi som er handikappet og i en av risikogruppene få litt ekstra påfyll på kortet!

Jeg er så sta som en (55)3åring, gå selv, klare selv, ta buss/bane/trikk selv, for vi får kun 150 turer som skal brukes til å besøke familie og venner, handle osv! Tur/retur er 2 "klipp", og da blir det 75 turer i året!

Jeg skulle ønske vi fikk noen flere nå når mørket kommer tidligere og vi er der vi er, MIDT I EN PANDEMI!

Vær så snill kjære politikere, gi oss en mulighet til å besøke våre nærmeste oftere NÅ 💐

Kommentarer

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.