"Skremmende funn om langtidscovid"

Dagbladet bringer idag en artikkel om en britisk studie om "skremmende funn ved langtidscovid" og hevder å ha påvist varig svekkelse i hjerte- lunge-nyre- og bukspyttkjertel hos unge.

Men lenger ned i artikkelen står det- og etter min mening god nok grunn til at denne artikkelen ikke burde vært publisert, konspirasjonsteorier rundt corona er det jo mer enn nok av på nettet. Dagbladet bør ikke publisere ikke-verifiserte studier av forskningsmiljøer rundt dette. Jeg siterer fra artikkelen:

"Studien har ikke kunnet etablere en årsakssammenheng mellom organsvikt og coronavirusinfeksjon."

Jeg ser med undring flere slike artikler dukke opp med noen måneders mellomrom om coronavirusets mulige virkning over lang sikt på kroppens hovedorganer. Sist i september i Aftenposten om at coronaviruset kunne frembringe hjerneskade (etter en ikke-verifisert studie publisert i New York Times, som Aftenposten rett og slett bare "kopierte" og publiserte sine lesere.. se link:https://www.aftenposten.no/verden/i/weEgQM/koronaviruset-kan-angripe-hjerneceller-ifoelge-ny-studie

La oss holde oss til fakta omkring pandemien!

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.