Beste fotoapp til mobilen?

Kirsti ØstvangKirsti Østvang Innlegg: 1

Hva bruker du og hvorfor?

Kommentarer

• Birgit FostervoldBirgit Fostervold Innlegg: 1

Snapseed (gratis) fordi den enkelt lar meg gjøre en masse småfiks, som f.eks. retusj av brødsmuler når jeg har tatt bilde av noe på kjøkkenbenken, eller fluedritt på vakre hvitveiskronblader. :P Den har også fine rammer.

Stackables, Distressed FX og Mextures for mer fancy/artsy redigering, finnes dessverre bare til iOS. Har ellers trua på appen Enlight Photofox for samme formål, men har ikke rukket å bli særlig kjent med den.

SKRWT for oppretting av linjer, f.eks. ved foto av bygninger. Den har også andre funksjoner, som ettklikks speiling horisontalt/ vertikalt/ begge deler.

Diptic for kollasj med flere bilder, fint at man kan endre tykkelse/farge på rammer samt fasong på hovedbildet (fra kvadratisk til portrett eller landskap).

Slow shutter for bilder i dårlig lys (for oss uten Huawei), eller lang-lukker-effekt med motion blur.

• Erik SteinslandErik Steinsland Innlegg: 24

På privat tlf så har jeg etter div testet funnet ut att original appen funker best på Samsungen.

På jobb telefonen syns jeg alt uansett blir dårligere på Iphonen en samsungen. Menb merker på iphonen att fb messenger appen faktisk gir bedre bilder en iphonens original app..

Noe som er utrolig, for på Smasungen så er fb messenger appen desidert dårligst til å ta bilder..

Men uansett, skal jeg ta ett bilde hvor kvalitet betyr noe (altså noe annet en bilde av mat og fest) Så bruker jeg en Canon...

• Erling ErvikErling Ervik Innlegg: 16

Jeg har en OnePlus 5 som jeg snart har hatt i 3 år. Det er en utmerket telefon, som har ca. 70% batterikapasitet igjen når jeg legger meg om kvelden. (Jeg lader hver morgen.)

Mens jeg hadde min forrige telefon en Lumia 950 XL tok jeg masse bilder. Etter at jeg kjøpte OnePlus 5 har jeg nesten ikke tatt bilder med telefonene i det hele tatt. Grunnen: bildene blir så pass dårlige at jeg ikke syns det er bryet vært. I alle fall sammenlignet med Lumia-en.

Nå er jeg i markedet for en ny telefon, men alle som har et godt kamera er jo altfor store og mangler hodetelefon kontakt.

Noen som har tips?

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.