Trygve Slagsvold Vedum – Norges svar på Donald Trump.

Trygve Slagsvold Vedum – Norges svar på Donald Trump.

Jeg er redd, jeg er skikkelig redd for måten Trygve «Donald» setter opp by mot land og sprer om seg med lovnader og fake news kun med et mål om suksess og et større parti.

Oslo gutten som er halvt fra Malangen og halvt fra Oslo, med aner fra Krakerøy og Kristiansand er redd, det handler om å sette opp by mot land og det handler om juging og svette valgløfter som blir strødd om seg.

På tv ser jeg Trygve «Donald» i alle kontekster, det virker som om han vil inn i enhver tv rute som vil ha han. Jeg har jobba med kjendiser og omgåttes de som filmprodusent i en halv mannsalder, men jeg har ikke sett noen som vil ha TV tid som han. Ikke er jeg psykolog, så en slik en bør vel på banen snart og stille en diagnose.

Så hvorfor er jeg redd, det er dette med å så splid mellom by og land og det stadige negative Trygve «Donald» skrur opp på volumknappen av negativitet om vårt kjære Oslo.

Så hvorfor kaller jeg han Norges svar på Trump, jo fordi det var en lignende suppe Donald Trump benyttet med ingrediensene splid og fake news.

Det er viktig for meg som har familien og venner utenfor Oslo at de får trygghet. Det er mange saker som er viktig at blir tatt opp om hele landet men å hele tiden snakke ned Oslo slik at familie og venner jeg har ute nærmest tror at vi får cafe latte og velstelte veier på blå resept.

Jeg har ærlig talt ikke tenkt å gå igjennom SSB sine tall og grave og se igjennom alle artikler om Trygve «Donald» for å komme opp med mer fakta en min egen redsel, jeg hakke tid

Donald og Trygve er så skremmende like de elter ut av seg løfter som aldri kan nås når regninga skal betales. Det er klart at alle vil ha, det som om å dele ut overdoser med godis i en barnehage.

Og skal alle få så må man spise så betydelige mengder av oljefondet at alt går til helvete.

Trump satte Washington Dc opp mot bønda og Trygve setter distriktene opp mot Oslo

I Oslo setter han inn den selvutnevnte Grorudal generalen Jan Bøhler som bryr seg mer om sin egen plass på Stortinget en Groruddalen han sier han kjemper for. Skremselspropagandaen kommer som den er smidd i jern av en blanding av Hitlers skremselspropaganda på tretti tallet, ispedd litt Donald Trump og noen gamle ideer fra FRP. Stakkars folk på Holmlia og i bydel Grorud, hvem tørr å flytte hit. Politikerne som skaper frykt i dalen rapper eiendomsverdier fra de som har satsa sparepenga sine på bolig i dalen. Gamle bondepartiet skaper frykt i kraft av stemme sankingens navn, og de gir faen.

I Oslo skal Senterpartiet ha knivstikker kontroller de skal tillate og de fremelsker fossil biler i bysentrum som for få år siden hadde så dårlig luft at man måtte stenge eller redusere biltrafikken totalt. De sier til folket at det er vanskelig for håndverkere å komme inn i byen og utføre håndverket sitt. De drar opp favoritt argumentasjonen til de som var sterkest mot bompenger og som synes det er trist at vi ikke står i kø med de gamle 98 oktan bilene. Vi som har vært for bompenger har blitt fortalt at vi ikke kommer til å få tak i håndverkere. Hallo, jeg bor mitt i byen jeg har skifta en lysbryter, fiksa på varmekabler fått flislagt badet mitt og masse annet snadder. Det pusses opp til det glade vanvidd i byen. Argumentasjonen er bygd på frykt og stemmene renner inn.

Hva har du egentlig gjort for dalen Bøhler. De problema du snakker om har vært der siden jeg var tilflytter, vi hørte på Ebba Grøn og var punk på starten av åttitallet Og midt i uka satt noen av de tøffeste å satt skudd med Heroin bak sosial senteret på Lindeberg..Det er et under at ikke flere av oss gikk dukken og havna der skjæl. Hva faen har du gjort. Du har hatt all din tid i verden, men hva faen har du gjort,, du har prata.

Koste hva det koste vil, «vi skal på tinget» og vi skal ha med deg Jan som er så flink til å skape splid. Kunne du ikke skapt kjærlighet i dalen Jan din jævla populistist.

Dere må gjerne løpe rundt med et alternativt statsbudsjett som fratar sparepenga til unga våre. Kjør på, sank stemmer skaff makt, men husk det oser av en politikk som gjør Siv så stueren at jeg får lyst til å gi henne en klem. Slutt å syt, slutt å skap splid, slutt å sett oss borgere opp mot hverandre. Det er livsfarlig, slutt å jug.

Kommentarer

• Lars MoanLars Moan Innlegg: 87

Dette er et av de beste innleggene jeg har lest her på Dagbladets debattside så langt! Det er skrevet i et språk jeg kjenner meg igjen i, og med en indignasjon over styresmaktene, som jeg også kjenner meg igjen i. Men meningsinnholdet er jeg uenig i.

Trygve Slagsvold Vedum er politikeren USA manglet, lenge før Donald Trump ble president. Hadde de hatt en Trygve, i stedet for Hillary"basket-of-deplorables"Clinton eller ny-nazisten Obama, som for første gang siden 2.verdenskrig utøvde industrielt mord, riktignok ikke massemord, via droner, "Drone War Obama", så hadde Demokratene hatt makten i USA, med god folkelig oppslutning. Trump er bare symptomet. Sykdommen ligger hos demokratene, som svikter de fattige i USA.

Og for å fortsette med forholdene i Norge: Fødetilbudet på Nord-møre raseres. Er det så nøye om noen få hundre hysteriske kvinnfolk får tilbudet om trygg føde-omsorg rasert? De har seg selv å takke for å bo der de bor! Finnmark og Troms anonymiseres og marginaliseres ved en sammenslåing. I Norges geografisk og kulturelt mest flerfoldige område, forsøker man å strupe administrasjonen. Den neste som strupes, er befolkningen.

Samene har av den samme stat blitt forsøkt utryddet! Det er to måter å utrydde et folkeslag på: Den humane måten, nedslakting, som f. eks nazistenes Holocaust(jødeutryddelsen). Det er den fine og redelige måte å bedrive folkemord på. Da er det lett å skille mellom overgriper og offer.

Den mer pinefulle måten(som norsk-danske sentralmyndighet la seg på) er et kulturelt "holocaust". Da dreper du ikke mennesker fysisk. Du fratar dem bare retten til å utøve egen kultur, eget språk. Og så dreper de seg selv. Destruktiv adferd og selvmord hos urbefolkning er det mangedobbelte, som hos majoritetsbefolkningen. Å frata mennesker verdigheten som utøvelse av egen kultur og språk innebærer, er tydeligvis en like effektiv måte å likvidere mennesker på, som ren fysisk voldsutøvelse.

Vi er midt i en pandemi som dreper 1 prosent av befolkningen. 1 prosent blir fort millioner, i en befolkning på flere milliarder. Hovedsaklig eldre og helsemessig svekkede. Spanskesyken for nøyaktig 100 år siden, drepte 5 prosent av befolkningen. Og da hovedsaklig unge voksne. Corona-viruset - andre enn covid-19, har hatt utbrudd i verden de siste ti-årene. Dødeligheten på disse epidemiene har vært oppe i 35 prosent.-

Giga-gårder med millioner av kyllinger, kjøtt-fe og griser er rene smitte-farmene. All virus som truer menneskeheten, starter hos dyr. Giga-fjøs med tusenvis av dyr samlet under ett tak, er rene smittefabrikkene. Har noen regnet på hva "billig mat" koster, når kostnadene ved epidemier har blitt innregnet i kalkylen? Jeg tror de fleste ville fått kalkun-filéen i vrangstrupen, når de fikk høre kostnadene for å bekjempe virus fra giga-fjøs.

Hva er så medisinen mot pandemier? Jo, Trygve Slagsvold Vedum! Riktignok ikke personen, men som representant for de mange, små, norske gårdsbruk med god avstand til hverandre, representerer Trygve løsningen på mange av det moderne samfunnets problemer. Trump er og var et symptom, et viktig signal til de mer moderate politiske krefter, men en dårlig løsning på dagens aktuelle problemer. Trump er symptomet. Trygve Slagsvold Vedum er løsningen!

Giga-fjøs er virus-mutasjon-fabrikker. Når virus kan smitte mange nok individer, kan de mutere til farlige utgaver. Små dyrebesetninger gir viruset mindre spillerom.

Gigantiske grisefjøs har designet den mest perfekte bakterie i historien. Bakterien som motstår all anti-biotika(bakteriedrepende middel, hentet fra sopp).

Når du spiser svinekjøtt neste gang, bør du sende en bønn til alle de som bruker milliarder av kroner og arbeidstimer på å bekjempe multiresistente bakterier. Summen du betalte for hamburgeren din: Er den innberegnet kostnaden for alle de som har dødd av multiresistente bakterier, og kostnaden med å bekjempe slike bakterier? Jeg bare spør.

Den moren som må gå til graven til sin sønn, fordi en av Obamas blinde bomber drepte en fremtidig leder for en fredelig folkebevegelse i opposisjon til en hersker og hersker-klan. Jeg blir gal av å tenke sånn. Men Barack Hussein Obama drepte sånne med en dronebombe. Og jeg identifiserer meg 100 % med ofrene. Jeg er pr dato drept av Obama. Disse ordene skriver jeg fra graven! Og mine følelser for Obama er lagt på grunnlaget av at han drepte meg og ødela livet for min mor. Nobels fredspris-vinner Obama: Mamma og jeg savner det mest fundamentale livet gir: Å være levende! Det tok du fra oss!

Trump angrep ikke Somalia, Irak, Iran, Kuwait eller Afghanistan. Millioner av liv ble ikke ødelagt. Han angrep Capitol. Han rettet skytset mot overgriperen. Fullt fortjent!

Hans Bastian Borg: Du er veldig trendy og moteriktig når du sammenligner Trygve Slagsvold Vedum med Trump. Svært mange vil være enig med deg, i den sammenligningen. Og selv om jeg lot meg begeistre av innlegget ditt (språk, engasjement og tema), så skjønner jeg at en tirade fra en skeptiker(mine flerfoldige innlegg), ikke er det samme som hvis Lan Marie (Nguyen) Berg hadde lovprist innlegget ditt. Hun kunne f.eks. sagt at uten sånne som deg, Hans, ville miljøbevegelsen strevd mye mer enn den allerede gjør.

Jeg beklager at jeg ikke har kunnet være den autoritetsfiguren for deg, som du ønsket. Det må ha vært en nedtur for deg å få alle mine innlegg hektet til din trådstart. Sorry!

Et av mine største forbilder i livet, er forøvrig Lan Marie Bergs far, Khanh Thanh Nguyen. Hvis Norge er så heldig, å få flere som ham til landet, kan man bare åpne alle sluser for innvandring, for min del!

Men Trygve Slagsvold Vedum gjør en super jobb! Han er politikeren for alle utenfor Oslo sentrum. Trump hadde seg og sine i siktet når han formet politikken.

Hans Bastian Borg: Hva tenker du om Joe Biden? Er du like skeptisk? Er han vennen til Jonas Gahr Støre? Biden ville gå foran med eksempel på å være åpen om skatt: Han tjente 1 million dollar(9 mill NOK) i 2019. Obama har nettopp kjøpt hus til over 10 mill dollar, altså rundt 100 millioner kroner.

Skal politikk berike tillitspersoner, Hans Bastian Borg?

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.