Hagensaken og krimforfatter Horst

Bengt ByeBengt Bye Innlegg: 1

Jeg er uenig med Horst som mener at å legge ut villspor slik som Hagen formodentlig har gjort, ville være tåpelig av Hagen (les artikkel).

Da ville alternativet vært at Hagen kommer hjem ca 13.30. Han må vente til ettermiddag /kveld før han tar kontakt med barn/venner og etterlyser fruen. Så utpå kvelden/natten må han late som han blir så engstelig at han melder fra til politiet. Fra politiets side ville jo ektemannen være i søkelyset umiddelbart, jf. de fleste etterlysningssaker den senere tid. Man går kanskje bredt ut, men vil jo konsentrere ressursene om Hagen og vitnemål langt tidligere.

Slik saken var, kunne politiet ikke risikere å sette fru Hagen liv i fare, og Hagen har slik sett både kjøpt tid og redusert faren for vitneutsagn faren for avgjørende bevis.

Kan egentlig ikke fatte at Horst kan konkludere slik han gjør!

Kommentarer

• Maren Sofie StrømmeMaren Sofie Strømme Innlegg: 2

Kan Hagen ha benyttet seg av pc etc. og mobil som han har kvittet seg med i ettertid, for å sikre seg om at det ikke er noe å spore etter seg? Har alle utsalgsplasser for data og mobil utstyr som dette vært sjekket ut i området der han bor?

Tviler på at han har brukt sitt eget dato og mobil utstyr. Kontantkort for mobiler eksisterer gjerne ikke, men kan kontantkort kjøpes i utlandet og brukes her til lands? Når var han på noe reis utenlands i forkant av sin kones såkalte forsvinning?

• Maren Sofie StrømmeMaren Sofie Strømme Innlegg: 2

Hagens ekteskap blomstret ikke som det skulle han vi lest. Kan det være at Hagen har en utenlandsk venninne vi ikke vet om, som videre kanskje har bekjentskap som har hjulpet til? Litt tvilsomt men trofast bekjentskap kanskje?

• Erling MalmbergErling Malmberg Innlegg: 1

Etter det vi får vite via media ser det ut for å dreie seg om penger ved en evt. skilsmisse. Forsvarsadvokaten Holden kan mene hva han vil, men ikke inbil meg om at Hagen har orientert han om hele planen. Holdens primæroppgave er å sørge for at Hagen blir behandlet etter loven.

• bjthjohbjthjoh Innlegg: 1

Er vi nå vitne til en av tidenes største polititabbe, for meg fremstår det som en gryende begynnelse til det. For i min naivitet trodde jeg at når de gikk til pågripelse av Hagen at de hadde såpass på beina at de var trygge på at en forvaringskjennelse ville holde vann, noe de tydeligvis ikke hadde, for så og nekte han og flytte hjem, som også virker som en tvilsom avgjørelse, om en ser hva flere kapasiteter sier og skriver om dette. For meg er spørrsmålet, driver politiet nå rett og slett harselas mot Hagen.

Jeg sitter med en følelse av at det er flere som bør begynne og lese stillingsannonser.

Bjørn Th. Johansen

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.