corona atter en gang

helge hofsvanghelge hofsvang Innlegg: 606

jeg er bare en vanlig mann ,,hadde aldri ett ønske om å bli kjendis ,,doldis eller hva dere bønder måtte mene om saken ,,,noen av dere husker muligens ,, ,svineinfluensaen ..norges største vaksineskandale ..dette er del 2 --personlig kjenner jeg 3 personer som er smittet ,,les hadde covid 19 ,,alle fra år 63 til 76 ,,ingen fikk alvorlige symtomer ,,,dugnaden består i å robbe oljefondet fra våre barn og barnebarns ,,sparebøsse ...dersom tallet på døde er 620 ..vil det si at hver død har kostet den nette sum av minimum 2000 milioner skattekronert pr stk ..det er jo flott å bli satt pris på ..for å konkretisere det ,,tenk en tusenlapp,,legg 1000 slike opp på hverandre ,,,ta en strikk rundt ,,,legg 2000 slike ved siden av hverandre ,,det er nesten ikke mulig å forestille seg hvor mye penger dette er ,,i tillegg ,,,arbeidsledighet.konkurser...selvmord,,,,psykiske problemer ...for ikke å snakke om barn ...ungdoms ..lov bestemte rett ,,til utdanning ,,som i dette tilfelle ikke kan måles i penger ,,konklusjon ,,,mårnna erna ,,ill rest my case ..

Kommentarer

• Lars MoanLars Moan Innlegg: 265

Du sier: "personlig kjenner jeg 3 personer som er smittet, les "hadde covid 19", alle fra 63-76 år, ingen fikk alvorlige symtomer.

Nei, heldigvis blir de fleste friske etter å ha vært infisert av covid 19. Men alt for mange blir syke og dør. Dessuten er bivirkningene og følge-og langtidssymtomene på covid 19, til dels svært alvorlige. Covid 19 skiller seg fra andre virus-epidemier, ved å være mer alvorlig i virkning og dødelighet.

Det finnes samfunn hvor viruset har fått virke fritt. Sammenlignet med disse, ville dødsraten i Norge, ved et sammenbrudd i intensivmedisinsk tilbud, vært på flere ti-tusen. Vi måtte nok regnet med over100 000 covid-døde innbyggere, hvis viruset fikk herje fritt. Et traumatisert helsevesen og øvrig befolkning. Traumet ville blitt forsterket ved å vite at tragedien kunne vært unngått ved riktige smitte-tiltak.

Traumaet ved å gjøre ingenting for å hindre at mer enn 100 000 nordmenn døde, tror jeg i ettertid, ville være verst. Økonomisk ville det ha rammet mye hardere enn dagens smittevernstiltak.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.