Sniking på kollektivtrafikk

Ser at de skriver at folk sniker på kollektiv trafikk. Jeg synes det at siden alle skal være med på dugnad, så synes jeg at kostnadene på kollektivt og bompenger burde bli satt ned...

jeg må bare si det, men de bussene som går her der jeg bor er aldri presise og mange bussjåfører kjører som svin eller som de nettopp kom fra kjøreskolen.

så da må jeg bare spørre, er det virkelig verdt typ 1700kr for en to soners billett?

jeg bare spørr jeg assa.

Refererer til denne linkenhttps://www.dagbladet.no/nyheter/flere-sniker-under-coronakrisen/72450778?push=true

Kommentarer

• Lars randbyLars randby Innlegg: 11

Det kan være på sin plass å minne om at de fleste kollektivtilbud alt er subsidierte før den enkelte reisende betaler sin andel. Det vil bli enda dyrere om mange nok ikke betaler sin skjerv når de benytter seg av tilbudet. Her jeg bor har det blitt enorme endringer etter at siste anbudsrunde ble iverksatt. Fra buss om morgen og ettermiddag og ingen ting fra fredag kveld til mandag morgen går det nå busser fra klokken seks om morgenen til midnatt med halvtimesruter i rushen og timesruter ellers. De fleste av dem går med veldig gå passasjerer og jeg tror grunnen til det er at vi som bor langs ruten rett og slett ikke tror at dette er et tilbud som vil vedvare. Før eller siden setter slipsnissene seg sammen og finner ut at det ikke er kostnadssvarende eller nyttig for deres budsjetter.

Det som etter mitt syn er klanderverdig er at man tar det for gitt at alle reisende skal ta med og stille til disposisjon en smarttelefon de kan kjøpe billetter på. Beklager men for meg er min telefon noe jeg har betalt for og ikke en billettautomat til bruk for kreti og pleti. I Oslo er det jo greit der kan man kjøpe billetter i automater men på mange lokalbusser i dalstroka utafor får man ikke gjort dette.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.