påaskemarsipan ..nam ..nam..

helge hofsvanghelge hofsvang Innlegg: 461

ja ..mine damer og herrer ..spesielt damer ...hei..hei...nå skal jeg røpe en hemmelighet ...tata...jeg har arbeidet som en industrimekaniker på bergene sjokoladefabrikk..den såkalte nidar marsipan ..kom fra bergene ..alltid no godt ..fra bergene...bergene solgte fabrikken ..til nidar ..og ..reseptene ble med på lasset ...jeg skal ikke brife med en mengde fagkunnskap ...men kun slå fast at rep. av disse maskiner var mitt ansvar ...han tok ansvar ..som de sier i sporten ...uansett vg ..har i dagens avis en artikkel om marsipan ..mandelinnhold etc. ..jeg er en fagmann ..i så henseende buhu..diskusjonen gjaldt kvaliteten på marsipan ..som alle husmødre vet ..hei..så kan marsipan ..defineres--på mandelinnholdet i marsipanen ...mandler er dyrt..derfor er marsipan ..dyrt ..bare å lage ett påskeegg ..er en komplisert prosess...uansett vi ..i sin tid på bergene ..satte vår ære i å lage den beste marsipan ...og vi i fagbevegelsen ..n.n.n----spilte på lag med ledelsen .......for en gang skyld ..de snakker om anton berg marsipan ..helt grei den ..men det ikke mange vet er at de blander inn knuste kjerner ..fra det vi kallte for semska epler ...fersken ..dette er ett overskudd fra fersken på boks ..nesten gratis ..derfor er anton berg marsipan litt seig ..men kan det egentlig kalles marsipan..her har myndighetene ..en jobb å gjøre ..marsipan er mandler ..ill rest my case...

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.