Er utenriksjournalistikken død?

Har i likhet med mange andre, stilt meg dette spørsmålet, gang på gang. Hvorfor? Vel, det er bare å bla i for eksempel offentlige nyhetspublikasjoner fra ulike land, for så å se hvordan dette blir rapportert i Norge. Min påstand er at norsk utenriksjournalistikk, da nærmere bestemt om Amerikansk politikk, foregår på følgende måte. De referer det de syntes er interessant fra følgende amerikanske mediehus: CNN, CBS, NBC og MSNBC. Deretter sjekker de Trumps siste poster på Twitter og ser dette i lys av nyheter referert i nevnte medihus. Særdeles uproffessjonelt og naivt. Norske mediehus, skjønner ikke bæra av hva som egentlig foregår over dammen. Vel, jeg vet at Trump er bare toppen av isfjellet og en viktig brikke i å få makta tilbake til folket. For de av dere som er journalister, så er det bare å begynne å nøste i #qanon #q , på Twitter og dere vil forstå at dere har blitt ført bak lyset i årevis. Denne bevegelsen som står bak Trump, ble startet allerede i 1998, og senere er flere forgreninger av denne bevelgelsen oppstått, også Anonymous. Så hvis dere fortsatt ikke forstår tegningen, vel, da er dere ikke skikket til å bedrive journalistikk. Noen flere som begynner å bli nysgjerrig på fakta og hva som er de virkelige nyhetene?

Kommentarer

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.