Hvem fronter vindmølle-saken?

Lars MoanLars Moan Innlegg: 276

Jeg savner et menneske, et ansikt, som fronter forsvaret av vindmølleutbyggingen i Norge. Subsidiært et politisk parti. Jeg klarer faktisk ikke å komme på én person som er helhjertet forkjemper av vindmøller.

For å bøte på denne uheldige situasjonen, foreslår jeg bygging av en vindmølle i slottsparken i Oslo. Og den bør være den høyeste i landet. Den står jo tross alt i landets hovedstad, og bør derfor være størst og høyest!

En vindmølle midt i Oslo sentrum vil være den beste måten å få det norske folk til å gå fra skepsis(mot) til begeistring for vindmøller. Alle viktige beslutningspersoner kan se hvordan vindmøllen arter seg, hvordan den virker inn på det lokale miljøet. Og siden flesteparten av Norges befolkning bor i og rundt Oslo, vil en sentralt plassert vindmølle skape begeistring, som det flotte instrumentet det er, og gi positiv ringvirkning til resten av landet.

For åtti år siden opplevde Norge en krise. Vi ble okkupért av en fremmed statsmakt. Matmangel var en del av krisen. Da ble slottsparken pløyd opp og omgjort til potétåker! Potéter for å gi mat til en sulten befolkning, var viktigere enn en perfekt park. I dag er vindmøller like viktige! Uten dem dør jordkloden! Derfor bør vi straks få opp norges største vindmølle i slottsparken! Og så kan den demonteres etter at krisen er over.

Og Kongen går foran med et godt eksempel! Bildet av en ørn med avkappet vinge - fortsatt i live, glemmer jeg aldri. Kyst-norge er et av verdens rikeste områder på fugler. Og øya Runde er selve slottet i dette kongeriket! Uendelig mye mer verdt enn slottet i Oslo!

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.