kompani lauritsen...minner ..del 1 ..fra en offiser ..st,kp,,

helge hofsvanghelge hofsvang Innlegg: 626

vel..jeg har snakket ferdig om kompani..haukepatruljen ..som etter min mening er det største pølsevev ..siden big brother ..nok om det ..skal her og nu ..fortelle en meget fornøylig historie fra..virkeligheten ..forcen .1973---steinkjærsandan....giv akt ...som de av oss ..som mistet ett helt år av vår beste ungdomstid ..til idiotene i forcen...under oppstilling om morgenen...klokken 0800..skal vi være klar til strid ...ingen lek..otto...og co...vel ..alle skal være likt kled ...osv ...vi gutta ..hadde som vanlig ..planlagt en stor køddegreie ,,,med befalet ..oppstilling mandag morgen...siden vi var usk hadde vi perm hver helg ..alle dro hjem til ugla ..jeg sa til min ugle at vi skulle til barneavd.sten og strøm .oslo ..der var det tilbud på solbriller til babyer ...jeg kjøpte 15 lyseblå ..15 rosa ..pris 1 kr ..pr ..stk--mandag sto hele troppen oppmarsjert med solbriller ..de var så små at vi hadde festet kontorstrikk ..rundt stengene og bak øret ..men det var ..reglementert ..sneipen ...kp..sjefen ,,var ikke dum ,,han skjønte ,,at vi kødda men ..men kunne ikke gjøre no..vi ler enda av den lille spøken--derfor prater vi menn om den tiden vi var i forcen ...ikke fordi befalet fremsto som mandige ..men som idioter....

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.