Svikter NAV og Norge de permiterte?

Rolf FiskeRolf Fiske Innlegg: 17 mod
redigerte mai 27 i Politikk Norge

Coronakrisa førte til at Norge ble stengt ned, og vel 400 000 ble arbeidsledige eller permiterte. Mange av disse venter fortsatt på støtten de har krav på. NAV sier at det kom flere hundre tusen søkere til over natta, og at de har seksdoblet kapasiteten.

Svikter NAV og Norge de som er rammet av et nedstengt Norge?

https://www.dagbladet.no/nyheter/dagpenger-kan-bli-utsatt-igjen/72506363

Kommentarer

• Eivind DaljordEivind Daljord Innlegg: 10

Nei det gjør ikke Nav men det ingen av de som er rammet skjønner er at det tar "tid" å behandle 400 000 søknader beste er vel å søke om sosial stønad til sakene blir behandlet, man må ikke selge biler eller ting nå jeg tror dette er forandret i nåværende situasjon.

• Elvis SnusovicElvis Snusovic Innlegg: 2

Dette er da ikke noe nytt. En tidligere nabo av meg ventet på dagpenger i over et halvt år mange år før coronahysteriet.

Den som fortsatt tror at det offentlige støtteapparatet her er verdt en brøkdel av hva vi betaler til det, den er fullstendig hjernevasket!

• Ragnar TollefsenRagnar Tollefsen Innlegg: 3

Men de svikter de som brukte NAV før Coronaviruset. Bor i kommunal leilighet,men kontrakten gikk ut 17/5 i år. Har ikke vært mulig å komme i kontakt med boligkontoret. De sender ikke husleien til meg engang,og de klarer ikke å sette meg i forbindelse med boliganvarlige på NAV/SAGENE. Regjeringen måtte hevedagpengene med 1000 kr i måneden da de permitterte måtte gå til NAV. PLUSS FØRSTE MÅNED MED FULL LØNN. DE SOM TAPER PÅ NAV ER PANSJONISTER OGUFØRETRYGDEDE. DE HAR IKKE FÅTT 5 ØRE EKSTRA,SELV OM DET HAR BLITT MERKBART DYRERE Å KJØPE MAT. Ordet SOLIDARITET ER NÅ STRØKET UT AV REGJERINGENS VOKABULAR. 🙈🙉🙊

• Rolf AanensenRolf Aanensen Innlegg: 4

Ja.

Det gjør de.

Men det er jo politiske føringer fra Erna og co.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.