VGDebatt vs. Dagbladet debatt

Lars MoanLars Moan Innlegg: 271

For de fleste kan det virke komisk å sammenligne avisa VGs forum for nettdiskusjon, VGDebatt, VGD, med Dagbladet debatt (heretter kalt DD). DD er en liten mus i størrelse, sammenlignet med elefanten VGD. Det er David mot Goliat.

Men når navlen og primatdelen av hjernen er de eneste som får plass i et diskusjonsforum, mens refleksjon og originalitet blir bannlyst, blir savnet minimalt. Å se maling tørke er mer spennende enn å lese VGD.

Og for ikke å være uredelig, må jeg legge til at jeg er bænna fra VGD, pga spæmming og å sabotere tråder. Da jeg ble bænna, ble jeg trist, og følte jeg ikke hadde noe sted å ytre meg på. Men i ettertid ser jeg på VGD som et umulig sted å ytre seg på. Og det er to grunner til det.

1. Da jeg ble bænna fra VGD, måtte jeg ta forumet nærmere i ettersyn, for å avgjøre om jeg ville gjøre fremstøt for å bli un-bænna. Jeg leste da de mest likte innleggene, for å avgjøre om dette var forbilder for meg. Det mest likte innlegget var skrevet av et apologet for Hitler. Innleggsforfatteren mente at Hitler handlet i god tro når han delvis lyktes med å myrde alle jødene. Jeg er fortsatt nummen og lamslått.
  2. De fleste innleggene handler om eget navle-lo. "Loet" kan være egen hverdag i mest mulig innskrenket form - og med klar fiendtlighet til åpenhet og toleranse. "Loet" kan også være innskrenkede særinteresser, som fotball mm. Intet galt sagt om fotball, og Quatar-VM tvinger de minst samfunnsengasjerte ut av komfortsonen - bra. Men et debattforum bør ha en allmenn interesse, og i mindre grad fremme særinteresser.
Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.