Hva synes du om George Floyd-hendelsen?

Hva synes du om George Floyd-hendelsen?

Kommentarer

• Erik SteinslandErik Steinsland Innlegg: 29

Ikke overasket.

Noen ganger virker USA som ett uland som later som dem er iland...

Det vil si, storedeler av samfunnssystemet dems er lagt opp på en måte som ligner mer på uland en iland.

Samme gjelder menneskesyn og rasisme.

Mens andre deler er helt fantastsikt, med herlige mennesker, god empati og støtt på tvers av raser og legninger... Nesten som deler av USA er helt annet land...

Når det gjelder problemstillingen her, så er ikke USA unikt dessverre.

Bare mer i media verden over om slike ting...

• Florian GutbierFlorian Gutbier Innlegg: 11
    redigerte juni 2020

Kort sagt .. Jeg ser ikke systematisk rasisme i Politiet i USA ... spesielt med tanken på hvor mange ikke hvite jobbe der spesielt som "police chiefs"

Dette sagt det er 100% systematiske problemer i politiet. Manglende utdannelse, Biased pro police intern etterforsker der stats advokaten dekke for politi folk som gjør ting galt og så mye mye mye mye mer problemer er det i amerikansk politiet.

Fikse amerikansk politiet er verken billig eller enkelt. Men "defund the police" gjør vondt definitive verre ... fordi for lite penger bruk i utdannelse og dårlige intern etterforskning , makt misbruk og masse annet er det hovedproblemet jeg ser. En viktig del av problemet er at politiet ikke gi medisinsk første hjelp og er vist ansvarlig for helse til dem de arrestere.

La oss snakke om George Floyd .. Han var tydeligvis høy på ting. Og politiet viste om dette, istedenfor gjør det rette og kalle til helsetjenesten så prøvde dem seg på maktmisbruk til han dødde ... Dette er ikke første gang dette skjedde .. jeg vet om flere hvite personer politiet har gjort akkurat det samme mot og drept dem på akkurat samme måte ( derfor jeg ser ikke rasisme i det per idag, men er åpent for at politiet man kan hver rasist )

Så vis noen spør meg .. problemer i USA er mange .. men ikke det folks skriker om som jeg ser det.

Stoff misbruk.

Dårlig politi opplæring

Et fengsel som gjør folk mer kriminell og bare er ut etter penger og straffe folk lengst mulig istedenfor rehabilitere dem.

Et kulturelt problem der folk ikke bryr seg om fakta og hver detalj om hva leddet til hva sånn at kjerne problemer kan fikses faktisk.

Radikale grupperinger på alle sider som sprer hat også mot politiet ( ACAB ,,, nei ikke alle politi folk er dårlige personer .. ja det finnes mange av dem .. men det finnes mange av gode politi folk som gjør så bra som dem klare med de lille dem har fått )

Og sånn jeg ser .. så virker det ingen i verden, ingen på noen som helst side bryr seg egentlig om og fikse problemet.

Og ja .. George Floyd blei drept av en makt syk, ignorant politi man... Dette er klart et drap. Fordi han gjørte ikke sin plikt i det minste og misbrukte makten sin

• Ja leit at utfallet ble sånn Ja det er mye rasisme Ja det er dritt sekker i politiet i alle land Noen land flerre Noen land mindre Men vi må kalle en spade en spade Og jeg har femten år i fengsel Så politiet er ikke mine beste venner Men helse vesen ja er for syke folk Folk som gjør lov brutt skal politiet ta seg av Og vis du betaler med falske penger må politiet komme Prøver du og stikke av flere ganger er du med på ledet som må komme Jeg har fått bank av politiet i Norge Der og da Vrengte jeg på alt Rart jeg ikke fikk mer bank sånn jeg holdt på Ja Mye må gjøres i når det gjelder rasisme Alke er like mye verdt uansett hud farge Men den saken har ikke noe med rasisme og gjøre Og det ser vi flere og flere med samme hud farge sier Det er lov og bruke det vi har mellom ørene Ha en god dag

• Kaja Graff HusterKaja Graff Huster Innlegg: 10
    redigerte juni 2020

George Floyd was made a martyr. But who was he really?

1998 10 months in prison. Armed robbery

2002 8 months in prison. Cocaine

2004 10 months in prison. Cocaine

2005 10 months in prison. Cocaine

2007 5 years in prison. Armed robbery of a pregnant woman in her home.

When he was killed, he was high on meth getting ready to drive a car and possibly kill somebody.

Nice guy!

Godt forbilde for andre?

Politimannen som tok livet av ham, hater svarte. Politiet i USA har for dårlig utdanning og er antakelig ikke velsignet med høy etiske holdninger.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.