Når får jeg se min svenske EKTEMANN igjen? (Avvist på grensen sist....kan det være RETT?)

Jeg lurer på om nye innreiseregler også åpner opp igjen for at min svenske (vaksinerte) ektemann kan komme hjem igjen, til meg (vaksinert) i vår felles-leide enebolig i Norge. I april fikk vi i hans innreiseregistrerings-skjema bekreftet karantene i eget hjem, men politiet krevde karantene-hotell, så det ble 50 mil bomtur og forgjeves svensk koronatest (1500 SEK hver gang). Det er dessverre umulig for en yrkesaktiv å ta fri 10 ekstra dager (pr mnd) før ankomst til sin enebolig og kone. Vi pleier (pleide!) å gå lovmessig i karantene sammen i vår enebolig hvor jeg bor fast, men det ble endret i mars. Dette virker SVÆRT urimelig; at ektefeller ikke kan møtes sine månedlige 5-7 dager i Norge.... Kan dette forklares/forsvares??

Siste treff var i februar, og det er leeenge siden når man er ektefeller over landegrensene.

Håper noen kunne tatt tak i vårt eksempel også, selv om vi kanskje er en liten gruppe i samme situasjon, så faller vi svært dårlig ut i dagens regelverk!!

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.