Ulla Lisa Johansen - du har helt rett!

Lars MoanLars Moan Innlegg: 219

Innlegget til Johansen er et av de beste jeg har lest på dette forumet. Derfor velger jeg å la være å kommentere det! Da blir nemlig mitt navn knyttet til innlegget, og med plassering øverst over listen av innlegg på forumet. Dagbladet Debatt bør rette dette!

Den saken Johansen kommenterer, avskjedigelsen av en kvinnelig NRK-journalist, provosérer meg av to grunner: Hun var en av mine favoritt-programledere, med sjakk-VM og Magnus Karlsen som ett av mange, mange høydepunkt. Plutselig var hun borte fra skjermen. NRK har ikke spurt seerne i den anledning, for da ville de fått et rungende NEI!!

Videre ble den ytterst beskjedne pengesummen hun fikk i forliket med NRK, fremstilt som en kjempesum med penger, av enkelte medier. Jeg blir som alle andre provosért av enorme summer i erstatning for minimale skader. Men programlederen skal dekke alle kostnader ved saken, samt kostnaden med usikre inntekter i lang tid etter avskjedigelsen. Selvfølgelig kan hun være heldig, og få en ny jobb med en gang - det håper jeg - men NRK må sørge for en rimelig inntekt, uavhengig av videre forløp.

Kvinner er halve verden! Nordsjøens svarte gull i form av oljereserver, er ingenting mot den verdi kvinnene i dette landet representerer! Ikke minst økonomisk!

Kvinnekamp er kamp om menneskeverdet; altså noe både kvinner og menn burde interessere seg for.

Kommentarer

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.