Buffy Sainte-Marie

Lars MoanLars Moan Innlegg: 219

En representant for indianerne i USA, en genial låtskriver og song-writer, Buffy Sainte-Marie, burde fått Nobelprisen i litteratur. Bob Dylan er et par føtter bak henne. Hun er en representant for det tapte folket.

Bob Dylen er en genial låtskribent. Men Buffy Sainte-Marie er minst like god.

Kommentarer

• Lars MoanLars Moan Innlegg: 219

Jeg mener den fremste representanten for urfolket i USA, Buffy Sainte-Marie, burde fått Nobel-prisen i litteratur. Bob Dylan var ikke like fortjent.

Bob Dylan er den beste, og har et låtmatriale som overgår de fleste. Men han burde respektert Buffy Sainte-Marie.

Et godt budskap kan ikke repeteres ofte nok. Buffe, unnskyld Buffy er Nord-Amerikas beste låtskriver.

Selv Elvis Presley brukte hennes låtmateriale. Dessuten opplever jeg henne som en budbringer fra et tapt folk. Urbefolkningen i Nord-Amerika er kanskje myteomspunnet og respektert. Men samtidig "slår" de jødene ned fra 1.plassen over verdens mest forfulgte folk. Nå senest aktualisert ved funnet av massegraver av barn i Canada. Såkalte "internatskoler" for urbefolkningen - drevet av "kristne", utøvde dødelig vold mot barn. Dette skjedde til langt opp på 70-tallet(!).

Holocaust er verdenshistoriens verste forbrytelse. Men EN god frukt bærer den - tross all død og fortvilelse: Den kaster lys på ALLE forbrytelser mot menneskeheten.

Og nå altså Canadiske barn med etnisk "feil" etnisk opprinnelse. At kristne er i fremste rekke i denne menneskeforakten, dette hatet mot det aller vakreste i Guds skaperverk, gjør meg målløs.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.