Har Huawei noen sjanse uten Google Play?

Hva mener dere om Huaweis app-butikk kontra Google Play?

Kommentarer

• Lars SteinslandLars Steinsland Innlegg: 3

Vanskelig å vite, da jeg har Samsung.

Men generelt vil jeg si; app-butikken har liten eller ingen betydning.

Men hvordan er map funksjonen uten google maps?

• Fjeld Lars JohnnyFjeld Lars Johnny Innlegg: 1

Huawei sine map apps fungerer bedre enn Googel Maps, spesielt utenfor de store byene. De bygger på Tom Tom sine kart, og har riktige og oppdatert, vei og gatenavn, samt husnummer hele Norge. Google maps fungerer fortsatt, med redusert bruksområde. Det eneste jeg savner, etter et halvt års bruk, er to norske apper, Vips og Førerkort appen. Får se om Dnb og den norske stat våger å trosse Amerikanerne. Er meget fornøyd med å slippe Google maspalomas om overstyring hele tiden. NB har også en Samsung S20 Ultra, som fungerer fra og til, kommer vel noen oppdateringer snart. Huawei Mate p30 og p40 fungerer perfekt fra første dag

• odd gunnar dalenodd gunnar dalen Innlegg: 1

Jeg har installert google gms på min p40 pro og alt unntatt g pay fungerer som det skal.

• Erling ErvikErling Ervik Innlegg: 16

Det er vel sånn sett bare en fordel å slippe alle Google sine spion apper. Men problemet er jo at man ikke kan installer apper man virkelig vil ha slik som bank-appen. Har forstått det slik at det er noe sikkerhets greier som gjør at ingen banker vil legge sine bank app på Huawai sin app-butikk?

Kan noen bekrefte om dette er riktig, eller om det bare er redselen for å tråkke USA på tærne som gjør at f.eks. Vipps ikke er å finne der?

• Alf Christian MoenAlf Christian Moen Innlegg: 2

Jeg kan ikke kommentere dette. Jeg har kommet inn her på grunn av Vipps saken. Att det blir umulig med eldre mobiltelefoner å Vippse. Det synes jeg er tull. Det blir som sakt ett stort miljø problem. Alle de stoffene som er i mobilen, kommer til å reagere på behandlingen, så de utspiller giftige gasser ut i naturen. Men er det slik at det ikke gå ann å få disse persone som stopper Vipps muligheten på eldre mobiler, så er det mulig å overføre beløp fra egen bank til en annen, via sms.

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.