ANG. " HAGEN SAKEN"!!???...

FRANK NYBØ OLSENFRANK NYBØ OLSEN Innlegg: 5

ANGÅENDE " HAGEN SAKEN"!!!!!....

Hei!! Godtfolk!!😁👍👍

Slik jeg har forstått det , har ikke Hagen , overvåkning av sin bolig i tjora veien!!...

Dette forundrer meg meget , da han er en av Norges rikeste menn!!... Overvåking utstyr er nærmest blitt dagelig i veldig mange boliger i Norge , I mange år nå!!...og , folk / hagen og ev. " medarbeidere kunne da med letthet unngått de andre kameraene i området!!.. Jeg finner dette meget betenkelig , at en av Norges rikeste menn , ikke har kamra overvåking i sitt eget hjem!!..

Videre leser jeg , at han har en gammel mobil telefon , og kan knapt skrive en text melding!!

Videre har jeg forstått at Hagen har en IPAD , som er et avansert nettbrett!!....

Dette harmonerer jo ikke i det hele tatt!! I forbindelse med , at han er hjelpeløs med mobil telefon!!!...Videre har han OVER 10 møter med en ekspert på krypto valuta!! Hvorfor så mange møter , da Hagen skal være " data svak"...

Og , har han noen gang , vist interesse for krypto valuta , før hans kone forsvant!!??...Jeg tviler veldig sterkt på det!!.....Jeg finner det meget forunderlig at Lagmannsretten spesielt motarbeider Politiet , I en så alvorlig draps sak , og lurer på hvor stort kontakt/ nettverk Hagen , egentlig har!!....

Om noen sitter på" noe" de kan få 10 millioner får , er det vel svært sannsynlig , at de prøver å selge det , om ikke det hele er en avlednings taktikk!!?...

Vi kjenner jo , med skrekk og gru , til saken i Brumunddal , hvor ektemannen blå nektet , helt til forklaringen hans gikk i oppløsning!!...

Har jobbet i militær politiet selv , I en tid også på andre siden av loven!! Jeg vet av erfaring , at jo mer en person har å tape på å tilstå , jo sterkere vil han nekte for forbrytelsen!!!...

Politiet trenger iflg. meg se beste folka i FBI , til å hjelpe til i denne tragiske saken!! Om Hagen , mot min formodning skulle være uskyldig!! Burde han frivillig tatt en LØGNDETEKTORER test , før å bevise sin uskyld!! Dette "verktøyet" , burde Norsk politi fått tilgang til , I særdeles alvorlige , og vanskelige saker!! For å få etterforskningen på rett spor , det er tross alt vi , som betaler for at denne saken skal bli løst!!...

Har også et par ideer på hvordan løse denne saken , men kan selvsagt ikke skrive det her!!....

Til politiet i denne saken: stå på , jeg har stor tro på at denne saken skal bli løst!!👍👍

Beste hilsen Frank'en

Frank Nybø Olsen

Beste svar

Svar

• FRANK NYBØ OLSENFRANK NYBØ OLSEN Innlegg: 5
    redigerte mai 27

Jeg etterlyser synspunkter på mitt innlegg , ang.

den såkalte " HAGEN SAKEN ".

Vennlig hilsen Frank Nybø Olsen

• FRANK NYBØ OLSENFRANK NYBØ OLSEN Innlegg: 5
    redigerte mai 27
  • Erling ErvikErling Ervik Innlegg: 16
    redigerte mai 27

Ja Frank, du etterlyser synspunkter. For meg virker det som du vil ha bekreftelse på at Tom Hagen er skurken. Det at han hadde en iPad betyr i alle fall ikke at han har noen peiling på data, for det klare selv en 3-åring å betjene. Møtene med krypto eksperten var jo for at han (eksperten) ville ha han til å investere i krypto.

Men hva om denne saken er helt annerledes? Vi har med et par som har levd sammen i en årrekke. Vi kan anta at forelskelsen er over. Kona vil kanskje ut, men antar at hun ikke får beholde sitt nåværende luksusliv, på grunn av ektepakten som hun undertegnet da hun var ung og forelsket.

Hun har antagelig god tid mens mannen er på jobben, og begynner å interesser seg for kryptovaluta. Hun leser mer og mer og blir tilslutt nærmest en ekspert på området. Så begynner en plan å ta form i hodet hennes. Hun har funnet ut hvordan hun kan komme seg unna og likevel ha godt med penger.

Hun arranger sin egen "kidnapping" og legger igjen brevet som Tom finner og gir til politiet. Det gir henne god tid til å komme seg langt bort, fordi politiet ikke leter etter en kvinne (eller kanskje hun har utkledd seg som en mann), som reiser helt åpent alene. Politiet leter etter de som har bortført henne.

Etter hvert må Tom overføre kryptovaluta i et forsøk på å få et livstegn, men hun er nå ekspert på krypto valuta, vet hvordan hun skal skjule seg, og veksler bare inn små beløp av de millionen hun fikk.

Hun sitter nå anonymt på en øy i Stillehavet (eller et helt annet sted), og lever lykkelig videre.

Dette er helt fri fantasi av meg, og politiet har sikkert også tenkt i disse tanker, vil jeg tro?

Men du fikk i alle fall synspunkter på ditt innlegg, og det er jo noe? ;-)

Mvh

Erling Ervik

• helge hofsvanghelge hofsvang Innlegg: 22
    redigerte mai 27

eneste grunnen til at denne saken er mediavennlig ..er at kisen er sokkrik ..ugla er sokkborte ..og alle kan ha si mening ...buhu..

• Kaja Graff HusterKaja Graff Huster Innlegg: 8
    redigerte mai 27

Hører man Svein Holden og Hagens venner si at fyren ikke har datakunnskaper og ikke en gang kan skrive en sms, får man inntrykk av at karen er komplett idiot. Samtidig er han altså en av Norges rikeste personer. Merkelig! Er det slik man blir rik?

redigerte mai 27

"får man inntrykk av at karen er komplett idiot. Samtidig er han altså en av Norges rikeste personer. Merkelig! Er det slik man blir rik?"

Man behøver ikke å være super intelligent for å bli rik. Man behøver bare å ha en bra ide, litt penger til å komme igang, og ansette intelligente mennesker. :-)

(Ideen kan man ha fått av andre, og pengene kan man har arvet.)

• Gaute ArefjordGaute Arefjord Innlegg: 1

Ta 100 millioner fra oljefondet. Drapsmannen og familien hans får 100 millioner om han tilstår. Han får 21 års forvaring men disse pengene går jo egentlig til familien. Saken blir OPPKLART , 100% . Spørsmålet er da: Vil vi få flere slike saker ? Der drapsmannen tilstår og får 21 års forvaring men familien blir mange millionærer ? MEN... Hvordan få pengene tilbake ... Jo,,, Vi lager en film om drapet... Skikkelig høykvalitets film Og får inn igjen pengene i oljefondet...

"Drapsmannen og familien hans får 100 millioner om han tilstår. " Men hva om hun ikke er drept? Politiet har da ingen beviser for at hun er drept, bare for at hun er forsvunnet.

Men denne saken har vel snart kostet så mye, så ditt forslag er antagelig mye lurere, men det avhenger jo av at noen tilstår, og er du 20 år i dag så er det jo ikke så ille å få 100 mill. når du er 42 år. Så det er jo bare å "tilstå", men kanskje litt verre å bli trodd? Men man kan vel alltids påstå at man har delt opp liket og oppløst de i syre, som man så har nøytralisert med en base, før men tømte det ut?

• Ragnar TollefsenRagnar Tollefsen Innlegg: 3

Med all forhåndsdømming som foregår,så håper jeg at han ikke blir dømt av en folkevalgt juri . Da er han solgt. Tragisk at folk forhåndsdømmer uten bevis. Holder ikke å lese nyheter for å gjøre seg opp en mening. Avisene vil selge flest mulig,derfor store overskrifter. 🙈🙉🙊

Lurer på om politiet har satset på en ny strategi? "Siden vi ikke får han til å tilstå, så kan vi forsøke å gjøre livet så ulevelig for han, at han gir opp og dør, ev. tar selvmord."

De av dere som er mer eller mindre sikker på at han tok livet av kona, la oss for et øyeblikk tenke den tanken at han ikke har noe med konas forsvinning å gjøre.

Du kommer tidlig hjem fra jobb en dag og finner hjemmet litt i uorden. Vel inne finner du ikke kona, men et brev for "kidnappere" som sier du må betale 9 000 000 kroner i Monero, noe du nesten ikke vet noe om, bortsett fra at en kis forsøket å få deg til å investere penger i dette. Det står at du ikke må kontakte politiet for da dreper det kona di. Du kontakter likevel politiet som den hederlig fyren du er.

Politiet jobber med saken, først i stillhet, men snart i full offentlighet med bildet av deg på forsiden av avisene nesten hver dag. Etter hvert endrer politiet sin oppfatning. De tror ikke lenger hun er bortført, men at hun er drept. Du føler at stadig flere begynner å se mistenkelig på deg.

Plutselig en dag på vei til jobben blir du omringet av politi som arresterer deg, mistenkt for å ha drept kona.

Du møter i rettsalen, men dommerne finne bevisene mot deg er så dårlige at du må frifinnes. Politiet anker, men taper også i neste rettsrunde, og du blir sluppet fri. Du gleder deg til å komme hjem igjen, men blir stoppet av politiet som mener de må ransake eiendommen din mer grundig, for de antar du har gjemt unna bevis for at du har med forsvinningen å gjøre.

Da er det ikke så rart at du ikke føler deg veldig samarbeidsvillig ovenfor politiet, når de vil avhøre deg igjen.

Ja, da er vi ferdig med å tenke på at han ikke er skyldig. Og vi går nå ut fra at han har drept kona.

Første spørsmål blir da: HVORFOR. Det er neppe økonomisk begrunnet da ektepakten sørger for at han får det meste uansett om f.eks. kona skulle finne på å skille seg. Hvis man dreper noen i Norge så er det ganske sikkert at man blir tatt. Og man blir garantert mistenkt når det gjelder ektefellen.

Men det kan jo tenkes at han hatet henne så mye, at alt var bedre enn å leve videre med henne. Men det er nesten utrolig at omgangs venner og familie ikke har lagt merke til at noe var galt mellom dem?

Det skal godt gjøres å planlegge et drap så godt at ikke politiet finner noen spor, selv om avledningen med kidnapping fikk avkjølt sporet noe. At ingen av dine omgangsvenner eller familie heller ikke merker noe på deg, vitner om et skuespiller talent utover det vanlige.

Har han drept henne, så er det en prestasjon så stor at han neste (men bare nesten) fortjen å komme unna med det. I alle fall bør snart politiet gi seg, og slutte å bruker resurser på denne forsvinningen. Hørte jeg ikke på TV her forleden kveld at ca. 1500 mennesker var savnet i Norge? Har det vært like mye resurser på disse forsvinningene? Jeg tviler.

• Kjell Runar AlmerudKjell Runar Almerud Innlegg: 5

Nå kan jeg ikke si at politiet er min beste venn etter mange år i FENGSEL Men jeg er for et rettferdig sammfunn Trygd og godt Men når jeg leser HAGEN saken blir jeg betenkt Stakars Hagen Må bli tull Blir som og la en vernet bedrift få saken For når de beste folka er kjøpt av det private Alle de beste Etterforskere jurister osv Er ekspert kommentere for DIV medier OSV Blir jeg redd Hvorfor ikke betale lønninger som holder mål For det er noe alle er tjent med De beste folka på rett sted Hos politiet Så fellesskapet tjener på det Igjen stakkars HAGEN Det er er allerede katastrofe Og jeg som skulle politiet ditt ingen vil være Sier det her Er det noe i det Hilsen Kjell Runar Hev lønning til politiet

• Kaja Graff HusterKaja Graff Huster Innlegg: 8

"han neste (men bare nesten) fortjen å komme unna med det. I alle fall bør snart politiet gi seg, og slutte å bruker resurser på denne forsvinningen."

Ja, og da vil mange mennesker allikevel tro at han er skyldig. Med en rettssak hvor han ikke blir dømt, blir det muligens litt annerledes. Men rettsvesenet er dessverre uforutsigbar, ingen eksakt vitenskap.

Ja, litt som i Erik Jensen saken? Det er vel ikke mange som tror han har vært med på å smugle inn tonnevis av hash?

Han har muligens vært litt sløv med å skrive nødvendige rapporter, og fått tips som har gjort at han har tatt mange som smugle inn tyngre stoffer. Og sikkert derfor også gitt noen tips tilbake.

Men det eneste håndfaste "beviset" er at han har et fint bad, og håndtverkeren som gjorde det er død så det går ikke å spørre han lenger om hvem som betalte.

Alt de har av beviser er vitnemålet til en beviselig kriminell som selvsagt sier hva som helst for å få lavere straff. Mens politimannen ikke blir trodd på NOEN punkter!

Når denne politimannen får en langt strenger straff enn kjeltringen, da kan noen og enhver begynne å tvile på rettssystemet vi har i Norge.

• Nicolay SBuNNYNicolay SBuNNY Innlegg: 4

Det jeg mener er mest suspekt med Hagen-saken er dette: Tenk deg at du drar på jobb i 9 tiden. Ett par timer senere så ringer du kona og hun svarer ikke. Dette opplever vi stadig vekk. Hva gjør du? Ringer opp igjen 1 gang litt senere ikkesant? Og svarer hun ikke da heller så sender man en melding eller legger igjen beskjed på svareren: "hei, har prøvd å ringe, kan du ringe meg tilbake?" Men denne dagen reagerer ikke Hagen på en vanlig måte. Han ringer henne opp 8 ganger og mener plutselig at det er nødvendig å dra hjem fra jobb klokken 13.30 for å lete etter henne hjemme. Er ikke dette svært mistenkelig? Ville ikke det normale være å tro at hun har glemt mobilen hjemme og er ute å går tur med hunden? Eller mobilen hennes er på lydløs? Eller hun har forlagt mobilen? Jeg prøver å se for meg situasjoner der jeg ringer samboeren min og hun ikke svarer hvorpå jeg skulle komme til konklusjonen at det "hadde skjedd noe med henne" fordi hun ikke har svart telefonen på ett par timer, hadde ikke det vært en meget merkelig konklusjon å komme frem til? Jeg mener, hadde hun ikke svart telefonen på hele arbeidsdagen så hadde jeg fortsatt ikke tenkt at noe annet enn at hun ikke har hørt mobilen eller lignende, hva med dere? Er ikke dette høyst mistenkelig oppførsel som det skriker "prøver å skaffe alibi" av?

• Nicolay SBuNNYNicolay SBuNNY Innlegg: 4

Eirik Jensen har blitt dømt på samme måte i 3 runder i retten. Alle dommerne har vært enige i at han har gjort det han er mistenkt for. Å ikke tro på at han har vært med å smugle denne hasjen, samt tjent millioner av kroner på det, vitner om naivitet. Det er bevist utover en hver tvil at han har mottatt millioner av kroner fra Cappelen og han har løyet så han nesten har trodd det selv i rettsaken. Og at han har fått 21år for dette, samme straff som andre har fått for bestialske drap betyr ikke at vi sidestiller de kriminelle handlingene. I Norge har vi bestemt at den lengste ordinære fengselstraffen vi ilegger personer er 21år. Og når man setter et slikt "tak" på straffer så vil det automatisk bli slik at det er forskjell på de kriminelle handlingene folk har gjort for å få maksstraff. Det betyr ikke at habdlingene er like alvorlige! Og til de som mener at Jensen ikke fortjener denne straffen så peøv å husk på at han er direkte skyld i at svært mamge mennesker har blitt narkomane! I norge så er lovgivningen på en måte som gjør at hasj er inngangsporten til narkotika. 99% av alle narkomane oppgir at hasj var det første illegale stoffet de tok! Og her har vi altså en politimann som har fått ansvaret for å hamle opp med salg av narkotika i Norge, han har blitt gitt god lønn, en hel haug av fullmakter, hele avdelinger med politimenn/kvinner og etterforskere for å bistå han i jobben han har fått ansvaret for, mem hva bruker han dette til? Han bruker det til å hjelpe en av de største norske hasjdealerne igjennom tidene, sikkert den aller største, han hjelper han med å smugle inn hasj, han hjelper han med å distribuere hasj, han hjelper han med å opprettholde ett gunstig marked for Cappellen ved å fengsle konkurrentene hans. Og han mottar millioner av kroner for jobben! Jeg har sett nok elendighet pga rus, alt startet med hasj for så mange, at jeg blir nesten provosert når jeg ser folk beskytte dette svinet Eirik Jensen. Og i tillegg ikke stole på jobben alle dommerne, aktorne, etterforskerne osv som har gått så grundig til verks for å komme til bunns i denne saken, og heller stole på en politimann som er bevist korrupt tvers igjennom?? Blir like dumt som å tro at jorden er flat spør du meg.

• Geir NordhøyGeir Nordhøy Innlegg: 1

Ja, du vil ha synspunkter. Som Leif GW Persson sa som Hagen-saken:" Jeg har liten tillit til Norsk Politi! De er "ikke de skarpeste knivene i skuffen! Nuvel, ham om det. Det kan være adekvat å trekke inn noen kriminologiske begreper i denne saken "hvor kaos hersker på alle plan: Altså Drapsmotiver: Det opereres med 7 hovedkategorier: Sjalusi-Profit-Hevn-Utstøttelse-Fanatisme -Begjær- Makt. SÅ kan man sortere litt ....Undergruppene er mange, selvfølgelig. Jeg har tiltro til at KRIPOS har kjennskap til dette. Dansk politi, med Ove Dahl, Kurt Kragh og Bent Isager-Nielsen er muligens noen skarpere enn vårt eget korps. I Hagen-saken velger jeg å stole på politiet. Selvom påtalemyndigheten "Oppfant tausheten på nytt". Altså: De avtalte lekkasjer til VG( som er politiets avis/talerør til publikum i denne sak) er adekvate, men få.

Les om Emilie Meng saken! "Amagarmanden" fra Danmark( grøss og gru!) . Meng-saken, som det nylig er skrevet bok om, er et eklatant eksempel på udugelighet satt i i system hos politiet. MEN: Jeg har tro på Dansk politi! Mer om det senere.

Igjen: som GW sa: Uten lik eller åsted som knytter gjerningsmann til fornærmet, kan Tom Hagen nekte til dommedag og gå fri! dvs han kan ikke reise utenlands som siktet....men det ordner nok Holden. Politiet har tiden mot seg på alle områder: Hagen er 70 år!

Så får alle vi detektiver tenke vårt. Jeg har tro på en snarlig politimessig løsning.

Beste hilsen

Geir Onstad Nordhøy

• Einar DahleEinar Dahle Innlegg: 1

Hei,

Person som er etterlyst i nyhetene d.d. ( 01.07.20 ) - Hvorfor kommenterer ingen personen som kommer ut bak den etterlyste personen ? Samme jakke og følger tett på den etterlyste. Her har politiet to personer de kan etterlyse - kanskje noen vet noe om en av disse ? Håper politiet finner ut av dette.

• Birger LangvannskåsBirger Langvannskås Innlegg: 4

Jeg har også pnger i banken men har en gammel mobil kan heller ikke sende en melling .har hatt flinke medarbidere som har hatt en god fortjenete her er mye misunnelse ute å går pluss at saken har ikke hvert vert ettersøkt Den har bare gått ut på at Hgen er skyldig hadde ikke trod det skulle i Norge være så årlig politi

Logg inn eller Registrer deg for å kommentere.